Regentijd

Ik had een rondreis Panama geboekt voor juni (21 dagen). Nu gaat deze niet door en als alternatief heb ik de mogelijkheid om deze reis in september te maken.
Dit is echter midden in de regentijd.:crybaby:

Kan iemand mij vertellen of deze reis ondanks de regen toch goed te doen is, hoor hier nml. verschillende verhalen over.:ninja:

Route : Panama City - Seberania - San Blas - El Valle - Cerro Punta -
Boquete - Park la Amistad - Bocal el Toro -Panama City.

Alvast bedankt.:vak02:

Groeten Louisa

Hoi Louisa,

Ik heb ook een reis geboekt naar Panama, maar dan in juli. Ik heb me laten informeren dat de buien die vallen kort en krachtig zijn. Daarna schijnt vaak de zon weer. Buien komen vaak tegen de middag voor. Dus activiteiten in de ochtend plannen. Oh ja…afgelopen hoogseizoen (dec-april) heeft het ook veel geregend. Dus…veel plezier. Onze route staat op www.hdm.mannetjes.blogspot.com

Henk

Hoi Louisa,

ik ben enkele jaren geleden ook in september in Panama geweest en heb niet echt last van de regen gehad. Vaak een fikse bui op de late middag, maar dat niet eens elke dag.

Op San Blas hebben we een dagje echt vette regen gehad, maar dat kon de pret niet echt drukken hoor :wink:

Geniet er maar van, want het is echt een prachtig land.

Je zult weinig merken van de regenbuien, de meeste touroperators weten precies wanneer in de middag de regen komt en zorgen ervoor dat je voor die tijd al ergens droog en wel zit.

Heb zelf een jaar in Panama gewoond en de regen is niet storend, al snap ik dat het voor de vakantie niet is wat je wenst. Later in de middag kan er hier en daar wat ‘‘bajareci’’ ontstaan. Het is een soort van nevel wat veroorzaakt word door de druk van de wolken tegen de bergen aan.

Het grote nadeel van het regenseizoen is niet de regen zelf maar de koffie vliegjes. Koffie vliegjes zijn net iets kleiner als muggen en steken erg enthousiast net voordat de regen begint. Een tip, zit er niet aan en na 5 minuten is de jeuk geheel weg! Zit je er wel aan dan zul je er langer last van hebben. Insecten spray is dus een aanrader.