Regenseizoen??

Oi Brazilie-gangers :slight_smile:

Na het carnaval in februari 2010 wil ik aansluitend naar zuiden in Pantanal, evt via parati brotas en bonito naar de igauzu watervallen. Nu las ik in de Lonely Planet dat het nu net regenseizoen is in die tijd… wat is wijsheid. na het carnaval doorvliegen naar Buenos Aires, dat is nl tweede deel van mn reis, of kan ik wel overland met de bus gaan en dan naar de Iguazu Falls. Ik heb 12 dagen om van Rio overland naar de Iguazu falls te komen, en die goed te ervaren :slight_smile: en dan door te reizen naar BA.

Welke busmaatschappijen gaan van rio, via pantanal en Bonito naar Iguazu, is dat uberhaupt haalbaar om dan ook de Pantanal te be~avonturieren of zit ik dan alleen in de bus :frown: ben benieuwd naar jullie tips!!

groetjes!

Goed te doen! Het is juist beter als het vaak regent, dan is er meer water in Iguazu. Er is vaak niet veel keus tussen verschillende busmaatschappijen, bij het hoofd busstation in Rio wordt aangegeven welke maatschappij waar heen gaat. Je kunt ook in de hoofdstraat van Ipanema buskaartjes kopen. Ik heb iets van 240 reais betaald van rio naar campo grande, weet niet meer welke maatschappij. In campo grande kun je met cruzeiro nog iets richting bonito. Let op! Er gaat 's middags een kleine bus die veel goedkoper is dan die van 's ochtends…iets van 40 reais en de bus zet je af bij het hotel of hostel als je dat vraagt. Bij het busstation in Bonito koop je een enkeltje richting iguazu.

Ok! Dankjewel :slight_smile: