Regenseizoen ?!

Beste,
Heb in december 3 weken verlof, vorig jaar naar Thailand geweest. Maar nu sterk aan het overwegen om naar Bali te gaan.
Prijzen en alles lijkt me oké , maar ik heb nog twijfels daar het dan ‘regenseizoen’ is .
Enige ervaringen over die periode ? Of mensen die er wonen ?
Wil wat dingen doen , maar ook aan het strand liggen :wink:
Is dat te doen in december ?!

Alvast dank voor jullie ervaringen !

En alle tips over hotels, eten, drinken en plaatsen zijn welkom :wink:

1 like

beste
in december is ook bijna alles.te doen.mestaal is vaak korte regen.als u iets wilt doen kunt u mischien eerst www.baligids.nl.
de programma is fleksibel.ik kan u overaal brengen voor excursie.maakt niet uit over de uren van excursie gr made

Via Wereldwijzer app

Tsja het blijven de tropen… Vorig jaar kwamen wij 1 januari aan. Eerste 3 dagen bijna de hele dag alleen maar regen. De dagen daarna echter regelmatig wat bewolking en aan het einde van de middag of 's avonds een flinke bui. Maar het was goed te doen. Maar wij hebben nu wel weer in april geboekt om meer kans op zon te hebben want dat vinden wij toch wel heel erg fijn. Ik zou het zeker niet af raden, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden.
Maar wij hebben ook wel eens midden in de regentijd in Maleisie gezeten en geen druppel regen gezien.

Zoals overal op de wereld (wij bijv met ons koude voorjaar) is het weer ook in Indonesie wat in de war de laatste jaren. Was er een keer in mei, buiten het “regenseizoen” dus en heb behoorlijk veel regen gehad. ach, je moet het treffen…Vorig jaar in de winter geweest. Veel zon, maar ook regelmatig regen.

Viel zéér goed mee, en de laatste 5dagen van mijn verblijf geen drupje regen gezien…net terug :frowning:

regenseizoen valt mee, het is in ieder geval geen reden om er voor thuis te blijven. (althans voor mij persoonlijk)