Hoi,
Wij zijn net begonnen met onze reis door cambodja en laos. Helaas hebben we maar een maand. Momenteel zitten we in Sihanoukville, waar de regen met bakken neer stort. Morgen gaan we naar siemreap, waarna we gaan proberen een beetje de toeristenzones te ontwijken (tips?). Hangt toaal van de tijd af. Maar het liefst willen we naar Laos. De grote vraag is… Hoe komen we daar? eigenlijk willen we over land en dus beginnen in het zuiden, maar kan dit ivm het regenzseizoen. Hoe erg is de regen in het noorden? Hoe zijn de wegen? Hebben wij met onze (waarschijnlijk) 2 weken genoeg tijd om over land te gaan? Of is het beter om vanuit siem reap te vliegen? Waar moeten we heen? en hoe zit het met het visum voor laos (als je over land gaat).
Tenslotte… Waar zouden we heen kunnen om uiteindelijk toch nog zon te pakken.
Vele vragen, hoop heel erg op antwoord
Dankjewel!!
groetjes, kim
wij hoorden toen we in cambodja waren dat je niet als je over land laos ingaat een visum kunt krijgen. moet je volgens mij in phnim phen halen en is vanuit cambodja duur.
over land de grens oversteken van cambodja naar laos schijnt niet echt gemakkelijk te zijn.
ik heb even op internet de voorspellingen bekeken maar heel cambodja en laos geeft ongeveer het zelfde weer, wat je nu ziet is dat het dinsdag iets beter wordt maar daarna staat er nog niet op. ik hoop dat jullie het mooie weer nog gaan zien.
Hoi Kim,
in Siem Reap kan ik je www.baca-villa.com aanraden. Ligt in een kleiner straatje en is net gerenoveerd. Vraag de eigenaar Jan maar eens naar z’n scholingsprojecten op het platteland, da’s erg leuk om te gaan bekijken.
Voor doorreis naar Laos kun je eventueel hier eens kijken -> Tales of Asia - Overland - Laos - Reports
Succes!
Red Lodge is ook een aanrader als Baca Villa vol is (was bij ons 't geval). I.v.m. het regenseizoen is het geen topdrukte bij Ankor Wat, goed te doen dus.