Hoi
Ik wil misschien dit jaar naar Bali, op de bonnefooi. Nu is het net wanneer ik vakantie heb ramadan, ik weet dat Bali geen moslim-eiland is maar, heb je er verder ook ‘last’ van?
Gr
Bas
Hoi
Ik wil misschien dit jaar naar Bali, op de bonnefooi. Nu is het net wanneer ik vakantie heb ramadan, ik weet dat Bali geen moslim-eiland is maar, heb je er verder ook ‘last’ van?
Gr
Bas
ik wil niet zeggen dat je er last van hebt. maar in de periode van de ramadan kom je in de betere hotels veel gasten (moslim) uit Java en andere eilanden tegen. Dit zijn de betere gesitueerde mensen die het vervelend vinden om zelf bepaalde huishoudelijke karweitjes te doen. Veel van het moslim personeel gaat met de ramadan naar hun familie in de kampong. Dus Bas als je gaat rondreizen op Bali zul er weinig van merken, zoals je zelf al schrijft Bali is Hindu en die hebben ook verschrikkelijk veel feestdagen en ceremonieën maar dat is juist voor ons toeristen zo aantrekkelijk van Bali
gr.
emcee:paranoid:
Ok bedankt voor de info. Dus ik hoef niet bang te zijn de guesthouses allemaal vol zitten? Naar de betere (duurdere) hotels ga ik toch niet
In de periode van de ramadan zelf valt het wel mee maar met Idul Fitri (Suikerfeest) is het een gekkenhuis op Bali. Dan is het erg lastig om nog een hotel te boeken en in de toeristencentra is het de gehele dag door één file. Ik zou adviseren die periode Zuid Bali te mijden. In 2010 begint Idul Fitri op 9 september.
Ok dat kan leuk worden dan haha, want ik wil op 9 september weer terug vliegen naar Nederland, maar goed Bali is niet groot Bedankt voor de info
Het zal idd drukker zijn met vakantievierende Javanen, maar het is zeker niet zo druk dat je er ECHT last van hebt. En tja, files staan er altijd in het zuiden van Bali…
Hoi, ik had dezelfde vraag, maar weet iemand ook hoe het met de vluchten zit met Airasia rond die tijd? Zijn er terplekke dan nog vluchten te boeken naar Bali of is het advies om dit van te voren te regelen i.v.m. eventuele drukte?
Groetjes,
Dewi
vanaf halverwege de Ramadan (twee weken voor Idul Fitri) begint het al drukker te worden in vliegtuigen, en rond het suikerfeest is alles al ver vantevoren volgeboekt. Ik zal dus zeker je ticket vantevoren regelen als je in deze periode wilt reizen!
Hoi Jenny,
Ik wil rond 2 september vanaf singapore richting maleisie vliegen, dus dan ga ik vast kijken voor de vluchten. Bedankt voor je reactie!
Groetjes
dat hoef je niet te vliegen-bovendien vliegt AirAsia amper op SIN. Met bus of trein kan je malaysia schiereiland heel erg zeer gemakkelijk bereiken. en verder heeft het ook niks met Indonesia of Bali te maken.
Bedoelde ook dat ik vanaf Singapore of Maleisie naar Bali vlieg. Moet lukken toch.
De kans dat er veel mensen vanuit Singapore en Maleisie naar Bali vliegen aan het eind van de Ramadan is niet zo heel groot, het zijn met name de Javanen die een paar dagen vakantie komen vieren.