Rajasthan in juli

Hej allemaal,

Leuk om al de verhalen te lezen over India!
Zelf wil ik in juli naar Rajasthan gaan (voor de 1ste keer).
Ik heb al veel (tegenstrijdige) berichten gelezen over het klimaat in juli. Ik zou veel liever in oktober gaan maar kan dan echt geen vrij krijgen.
Heeft iemand ervaring met Rajasthan in juli? Is het er dan echt nat en benauwd? Ik zou er heel graag meer over willen weten…

Groetjes

Hallo,
Het vochtigheidspercentage ligt behoorlijk hoog in juli, als je daar goed tegen kan dan hoeft het geen probleem te zijn…het is niet zozeer de warmte, want dat valt wel mee…wel fijn om eventueel een kamer met airco te nemen. Ik ben twee keer in de zomer in Rajasthan geweest en vond het wel meevallen met de regen, afgelopen winter bv. ook regen in Delhi en erg mistig. Succes met de overwegingen.

Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Ik hoop dat ik tegen het vochtigheidsgehalte kan…dat weet ik eigenlijk niet. Maar gewoon uitproberen denk ik. Het is toch een beetje een gok! In de winter kan het idd. ook regenen ja. Ik denk dat ik het er op ga wagen hoor, want ik wil zo graag! Hoe vond jij Rajasthan?

Rajasthan in juli kan warm en vochtig zijn. Advies, niet teveel tegelijk willen zien en doen, zeker niet op 1 dag. Reistijden zijn anders dan hier vanwege verkeer en slechte wegen. Ook moessonregens kunnen de planning anders maken. Maar het is echt een prachtig land. Hoe wil je gaan reizen? Alleen of met vriend(in)? Ik heb zelf gereist met privechauffeur en dat beviel prima. Plan dan wel ook een paar dagen vrij voor jezelf tussendoor zodat je niet alleen maar aan het reizen bent elke dag. Ranakpur is echt een paradijsje en heeft heerlijk hotel met zwembad. Even een rustplaatsje in oase van herrie. Kun je even bijtanken. Laat India over je heenkomen en geef jezelf tussendoor de tijd om alles even op een rijtje te zetten. Prachtig land, mooie cultuur en schitterende mensen. kijk op site thepearlsofindia. Je kunt altijd vrijblijvend informatie aanvragen over mogelijkheden. Goede ervaringen hiermee.

@pema1963: Mag ik vragen over welk hotel het gaat in Ranakpur ? Alvast bedankt!

Hotel Ranakpur Hill Resort; geweldig hotel. Variatie van eenvoudige kamers tot heel luxe en schone. Zwembad is geweldig! en geweldig schoon! Aardige mensen in bediening. Echt een groene oase om even bij te tanken van alle indrukken die india aan je geeft. Dus zeker een aanrader om als je rondje rajasthan doet. Jain tempel is beauty maar zeker ook de tempel bovenin grot gelegen verderop in het gebied (naam even vergeten). Ook enorme ervaring, neem wel altijd thermoskan met koud water mee! ook voor onderweg. Hou er rekening mee dat juli echt toeristenseizoen is en ze vaak slaatje proberen te slaan uit dingen. Zo hoefde ik het ene jaar niks te betalen om schoenen ergens achter te laten bij tempel en het jaar daarop hadden ze ineens hele kraam staan en wilden ze flink vangen…
Maar Ranakpur is echt een rustpunt. Ook sunsetpoint is leuk, lekker dichtbij en leuk voor kleine avondwandeling. Wel altijd opletten met buffetten… net als hier trouwens. Dus mocht je nog doorwillen naar udaipur zou ik dit zeker aanraden voor 2 nachten, 3 dagen. kun je heerlijk zwemmen en even tot rust komen. en weer gras zien. veel plezier!

1 like

en begin op tijd met het verzamelen van alle papieren voor visumaanvraag. Niet normaal wat ze allemaal nodig hebben. ook apart formaat pasfoto’s. Check de juiste site want er bestaan ook nog veel oude sites…
Ik ben nu al 2 weken bezig om alles te verzamelen. Ga morgen spullen zelf maar even afgeven bij ambassade-dependence in den haag. Vertrek 31 maart naar delhi en dan door naar nepal en via delhi weer terug.