Wie is er in juli/aug naar Rasjasthan geweest?Ik wil graag van jullie weten hoe het weer daar is.Ik weet dat het heet is,maar hoe zit het met de regen is,hevige bui en zon komt weer tevoorschijn of toch wel een paar uur regen en blijft bewolkt.En kunnen we beter begin juli gaan of beter in aug.
Ik overweeg om de maand juli met m’n zoon daar rond te reizen en zou ook heel graag wat meer info krijgen over hoe mensen het weer in die periode ervaren hebben.
Hoi,
Heb gezeten in Mumbai en Bangalore eind juli. Mumbai was echt ontoeristisch waardeloos met grijze luchten en zeker 3-4 x per dag minstens een uur harde regen met overstroomde wegen. Bangalore was beter, in Karnataka en Tamil Nadu begint de moesson vaak pas eind augustus maar loopt ook door tot eind oktober. Toch had ik op vlucht van Bangalore naar Chennai, eind van de middag, weer een gigantische berg onweer in de lucht en klamme handjes van de turbulentie.
Dus: zuid-India is te doen in juli, misschien delen van noord-India ook; doch het midden (Maharashtra, Andra Pradesh) is écht beter te mijden als je kunt.
Sukses,
<Erik>
Ben ook in juli/ aug in Rasjathan geweest. Het is inderdaad goed warm. Maar ik vond het zeker de moeite waard en goed te doen.
Ik ben er 2 en 3 jaar geleden geweest. Beide keren mooi weer.
Zuid- India was toen erg slecht.
Kijk goed als je daar bent naar de weersvoorspellingen.
Het hoge noorden van India is ook echt prachtig en wat koeler.
groetjes
Femke