Hoi,
Ik vlieg 7 juli naar India en kom dan niet in de beste periode aan geloof ik. Zelf zat ik daarom te denken naar het noorden te gaan. Omdat ik maar drie weken heb wil ik niet al te grote afstanden afleggen. Heeft iemand ervaringen met de provincie Uttaranchal? Plaatsen als Nainital, de Nanda devi en Valley of flowers? Of heeft iemand nog andere goede reistips om naar toe te gaan deze tijd van het jaar. Want 40 graden is mij toch net iets te warm en ik hoop dat het in het noorden iets koeler zal zijn.
Groetjes Marike
Hey marike ik weet niet waar je naartoe vliegt maar ik ben vorig jaar in juli in jaipur, agra en varanasi en heb eigenlijk niet last gehad van vervelende warmte alleen in agra waren we vroeg op pad met taj mahal en rode fort en hebben we op het warmste van de dag helemaal niets gedaan en dan tegen de avond nog wat dingen gedaan, maar dat was de enige plek dat ik dat deed ivm warmte…
over andere gedeelten van india weet ik het niet
weet wel dat het in nepal allemaal wat koeler was qua weer, maar dat lag dan ook weer stukje hoger 
Hoi Marike,
Ik heb ook plannen om in Juli naar India te gaan. Ik woon in dubai dus een vlucht is gemakkelijk geregeld.
Als je interesse hebt kunnen we eventueel samen een week of 2 reizen?
Ik weet nu hoe lang je blijft en waar je naar vliegt?
Groeten, Peter
Simla, Dharamsala (daar woont de Dalai Lama die vandaag jarig is :)) en andere plaatsen in het noorden zijn zeker de moeite waard. Inderdaad lekker weer in juli, de Engelsen gingen er niet voor niets naar toe in de zomer).
De toy train naar Simla is al een reden om daar heen te gaan!
Manali (valley of flowers) was ik zelf niet kapot van, er hingen veel vreemde types rond en in de hippy dorpjes er omheen voelde ik me in normale schone kleren erg bekeken door die mensen.
En pas er op met alleen de natuur in gaan, er verdwijnen nog wel eens mensen daar.
wij blijven 1 nacht in Manali omdat we van daar de bus naar Leh nemen…die verhalen over die verdwijningen geven mij wel koude rillingen zenne!!
In juli is Leh goed te doen. Manali, Parvati valley en Dharamsala waren bewolkt, soms regen.