Las in ad dat de rabo in navolging van België De passen buiten Europa gaat blokkeren je moet via Internet aangeven als je buiten Europa gaat.
Wat een onzin? Gelukkig bij ING nog geen last van…
Ik dank dat de andere banken snel zullen volgen kan me niet voorstellen dat de rabo die op eigen houtje doet.
Ik zit zelf ook bij de ing
ik mag hopen dat andere banken niet volgen.
je stimuleert hiermee dat mensen met veel cash naar het buitenland gaan, wat niet verzekerd is bij verlies en diefstal.
als passen makkelijk geskimd kunnen worden, dan moeten banken voor een goede beveiliging zorgen. nu wordt hun falen mijn probleen.
(ik zit zelf ook bij de ING - ook ik heb voorlopig nergens last van.)
Ik vind het eigenlijk wel goed. De meeste tijd van het jaar zit ik in Nederland en op die momenten mag mijn pinpas niet in het buitenland gebruikt worden.
Van mij mag het nog wel strenger zodat je je pinpas per land kunt “aan” of “uitzetten”
Via internet bankieren eenvoudig uit/aan te zetten of via een telefoontje “dus waarom meer cash meenemen” om even de
[quote van Jenny]
aan te halen…goed plan beter dan al die miljoenen die nu maar verdwijnen in de zakken van de skimmers :was:
Voor Belgie, gewoon bank even binnenwippen en vragen om vb 30 dagen de pas open te zetten, kan voor 6 maand en meer het is gewoon een maatregel :foto:
Als ik het goed begrepen heb staat de pas standaard op ‘aan’ als je de afgelopen 2 jaar buiten Europe hebt gepind.
:chin:Bij ABN Amro gebeurd het dat je pas geblokkerd word automatische naar een pin transactie bij een verdachte bank waar veel geskimd wordt en kan je een nummer bellen om je kaart weer te deblokeren of als er wel iets aan de hand is een nieuwe kaart aan vragen
groetjes Fransjes:THAILAND:
Klopt!
Ik heb inmiddels van de Rabobank bericht gehad dat ik buiten europa kan blijven pinnen omdat ik de laatste twee jaar ook buiten Europa geld heb afgehaald.