Ten eerste voor Leonie: gewoon gaan en plezier maken, voorzichtig moet je overal zijn en als hotel zou ik aanbevelen Portofino Portobelo, goed gezellig en voor elk wat wils daarro. Nederlandse en Belgische meiden van Q in mijn ogen te onervaren en te lomp in omgaan met mensen, ze zijn tenslotte het visitekaartje van Q. Daarentegen de Venezulaanse medewerkster zeeeeer attent en op een fantastische manier ons omgeboekt, lof voor die meid.
Fortaleza heb ik het een en ander meegemaakt zoals Ans wel weet van mijn verhaal, maarre als je een feestje wilt met Brazilianen die tot in de morgen dansen moet je daar zijn.
Ga zelluf binnenkort weer naar Cuba dus uh bedankt voor je “prettige vakantie” want dat gaat lukken. Als d’r toevallig nog meer mensen zijn die, wellicht voor de eerste keer, naar Cuba gaan neem wat spulletjes mee want d’r is echt helemaal niks te krijgen voor die mensen: gummetjes, schoolkrijt enz enz (gebruikt) ondergoed, echt waar ze zijn wat blij met bh’s enz enz, kinderkleding vooral, paracetamol, afijn teveel om op te noemen. Geef het anders aan de reisleiding ter plekke die weet er altijd weg mee.
Nou met mij gaat tie goed hoor! Zoals je op een ondere topic van dit forum hebt kunnen lezen, waren wij dus voor de eerste keer naar Turkije geweest. Als je dat nog niet gelezen hebt, moet je dat nog ff doen. Heel interessant!
Maarre jij gaat dus weer naar Cuba? Gaaf man! Nou ik zou zeggen, geniet er maar weer van. Wij gaan in het najaar nog een weekje Spanje pakken en anders misschien wel weer Isla. Weet het nog niet helemaal eigenlijk.
Originally posted by vakantieman@26-05-2003, 20:15:01
**nou ja zeg…ik beroep me te goeder trouw op cijfers vanuit de reiswereld.
Dat jij een goede ervaring had wil niet zeggen dat heel Nederland die had. Het grotere deel had dat bl. niet.
Waarom denk je anders dat er minder toestellen vliegen nu dan pak m beet 2 jaar geleden??? Nou???
en vergelijk me niet met die ei*** van meneer Bom, want die heeft helemaal geen verstand van vakanties.
Elke uitzending was ie wel op een foute uitspraak te betrappen.
Kortom, als je geen goede argumenten hebt, reageer dan niet
De vragensteller heeft hier niets aan.**
[email=condorben@gmx.net]condorben@gmx.netVenezuela vakantie.[ul]
[/ul]
[FONT=Arial]
Ik zou zeggen, kom eens op de proppen met die cijfers.
Een url of verwijzing naar de cijfers moet niet zoveel moeite voor jou zijn.
En wat jouw laatste reactie betreft, aan jouw opmerkingen heeft de vragensteller ook niets.
Jij beweert het een en ander zonder concrete gegevens te overleggen.
Jouw verhaal is door mij uiteraard om te keren en dat doe ik dus bij deze. Aan jou nu om mijn ongelijk te bewijzen.
Wat die mindere vluchten betreft, tja Indonesie, Turkeije, India, USA, wil je nog meer landen, overal minder vluchten.
Ik zou er anders ruzie over maken… pff, belachelijk. :rolleyes:
Trouwens, een reis is voor iedereen verschillend. Les goutes et les couleurs on ne dispute pas !! Je kan met 2 op reis gaan, naar hetzelfde hotel, dezelfde periode en het kan voor die ene persoon een superreis zijn en voor die andere persoon een kut reis…
Hangt gewoon af van de verwachtigen die je hebt op voorhand !
nog nooit zoveel geleuter over veiligheid over slechte service gehoord
het enige dat ge nooit moogt thuislaten is uw gezond verstand - ja er word gestolen op Isla Margarita maar ook op de markt in Holland en de supermarkt in Belgie en de luchthaven van Londen en de bus in Parijs en het strand in Spanje enz…zelfs uw eigen stekje is misschien niet diefstal bestand
ga er van uit dat als ge lowcost gaat er overal wel op iets bespaard wordt - hoe meer pampering je nodig hebt hoe meer je zal moeten betalen. En georganiseerde trips: wat ge zelf organiseert is doorgaans beter aan je eigen noden aangepast en heel wat goedkoper
dus: wees een beetje assertief en hou op met zeuren en klagen maar geniet van het reizen, het avontuur en de ontmoetingen onderweg
hai alle!!!
ik ben net terug van isla magarita… en ik moet zeggen ik heb alleen maar genoten. Natuurlijk moet je voorzichtig doen, maar dat is overal. Ik bleef in playa el agua… in golden paradise… een drie sterrenhotel. Meer moet je ook niet verwachten. Het was schoon en dat vind ik het belangrijkst en het strand is de weg oversteken!!! Het eten was ik na twee weken wel zat. Wat wel aan te bevelen is Monique… zo heet het restaurant wel niet, ik ben die naam even kwijt maar dat is de eigenaresse. Een belgische vrouw je eet dan bij haar in de tuin rondom haar zwembad… maar het eten was echt verrukelijk… en helemaal niet duur… dus echt een aanrader. Je kunt bij haar reserveren via je hotel. Verder… heb ik gemerkt dat die taxi chauffeurs je enorm foppen!! de eerste dagen hebben we te veel betaald. Ze hebben en tarievenlijst in de auto daar ook naar vragen. Wat ik ook aanbeveel is om euro’s mee te nemen die kun je dan in je hotel wisselen wij hadden een hele gunstige koers namelijk 2350 en later 2400 terwijl als je pint dan heb je een koers van 1700 ofzo!! en dat is een groot verschil. Ook is betalen met bolivars voordeliger dan in dollars of euro’s betalen. Ook voor de excursies. Q-international hanteert ook een nadelige koers zo rond de 1700. Nog iets… smeer je goed in de eerste dagen met een hoge factor, volgens mij is bij ons iedereen de eerste dag verbrand… je merkt namelijk niet dat de zon zo fel is door het lekkere windje. Geloof me…ook met een hoge factor wordt je bruin ik heb factor 20 gebruikt en ik ben nog nooit zo bruin geworden!!! ik kan alleen maar zeggen… geniet… van de zon… met een lekkere rum cola, een salsa deuntje, en het prachtige strand met de gave golven!!!
Ik blijf het zeggen: Isla Margarita is geweldig !!!
Hotel-aanraders zijn : Puerto del sol en golden paradise…
Golden paradise is gewoon lachen, ben er in juni 2003 geweest, en het is me zeer goed bevallen, ook het eten, terwijl ik toch ook in het duurdere flamenco beach heb gezeten, …Flamenco was een zeer mooi hotel, alleen het eten was in sept 2002 niet geweldig gevarieeerd…wel eeen compliment voor het personeel daar, want iedereen was even vrolijk!
maaaaaaaar deze jongen gaat dit jaar naar fortaleza…!!! :rolleyes:
Originally posted by Vakantieman@26-05-2003, 18:06:38
** neem dan iets aan van een reisagent die Q inmiddels kent.
a) kies dan Arke of zo ipv Q ; bij problemen met akko doen zij NIETS
B) kies een andere bestemming; verhalen over berovingen en diefstal uit kamerkluisjes door hotelpersoneel (jawel) zijn schering en inslag.
Wil je toch Venezuela, kies dan Puerto La Cruz op het vasteland **
L.s.
Als je naar Venezuela wil gaan kies dan ook eens voor het vaste land van Venezuela.Want Isla Magarita is mooi en boeiend maar kan niet tippen aan plaatsen als Caracas en Merida.
Als je een lijn vlucht neemt naar Caracas en de volgende dag voor € 40.00 door vliegt naar Merida gaat er een nieuwe wereld voor je open.Ik heb daar adressen waar je voor € 8.00
ja echt acht euro een eigen apartementje huurt met keueken per dag.Voor € 10.00 per dag rijden de mensen je de hele dag met hun eigen auto rond.
Ik kan er over mee praten want ik ga al meer dan 10 jaar elk jaar naar het vaste land.En goedkoop dat het daar is niet te geloven voor € 20.00 echte lederen schoenen.Je kan me altijd mailen voor inlichtingen en goede slaap gelegenheid.mvg Lowy
Wij -mijn man, mijn 71 jarige moeder en ik- zijn voor de 4e keer van plan om in december naar isla te gaan.Van onveiligheid hebben wij nog nooit iets gemerkt. En door het mooie weer is iedere vakantie heel prettig geweest, excursies ondernomen - dat hebben we nu wel gezien,omdat het eiland niet zo groot is.De mensen zijn zeer vriendelijk maar je moet het ook zelf doen. Van de hotels kan je naar onze maatstaven niet veel verwachten maar je leeft voornamelijk buiten. De laatste keer dat wij geweest zijn waren er mensen die zeiden dat ze een 4 hotel geboekt hadden maar het reisbureau was vergeten te zeggen of het +4 of -4 was. Ja voor zo’n arm land waar leg je je standaard. Een schitterend 4hotel vind je in Tunesie, maar persoonlijk vond ik het hotel inderdaad heel mooi maar de mensen behoorlijk agressief en daar gaan wij dus nooit meer naar toe.
Als je gaat wens ik je veel plezier en veel zon. Groetjes Heyvon
Haast iedereen gaat via Island Magarita en daar is het goed vertoeven Goede hotel alles all in etc etc.Maar waarom gaan jullie toch niets eens echt Venezuela bezichtigen het Binnen land.Neem nu gewoon een lijn vlucht naar Caracas van daar uit kun je voor 45 dollar een 5 kwatier verder vliegen naar Merida.Dan zie je pas echt iets van het land.Ik heb daar geslapen in een pracht chalet met slaapkamer Bad en Keuken en eigen terras voor slechts € 10.00 per nacht!!
Eten kan je daar overal.
De mensen van de chalet spreken duits.Ook heb ik daar een Hollandse vrind wonen die verhuurd een kamer met ontbijt voor € 10.00 per dag.
Intrsse gewoon bellen of mailen Info@ dijkmanscouriers.nl
Hallo, wij gaan in oktober naar isla margarita, onze vraag is wat zijn prijzen van een 2of3 daagse tocht naar orinoco-delta ??
Verder zijn we creatief ingesteld en hebben een verrassingsreis bij q geboekt :rolleyes: wie heeft dit ook gedaan en vertrekt op 6 okt. vanaf a`dam wie weet tot dan
Originally posted by kanders@28-09-2003, 15:09:13
** Hallo, wij gaan in oktober naar isla margarita, onze vraag is wat zijn prijzen van een 2of3 daagse tocht naar ??
Verder zijn we creatief ingesteld en hebben een verrassingsreis bij q geboekt :rolleyes: wie heeft dit ook gedaan en vertrekt op 6 okt. vanaf a`dam wie weet tot dan
nog tips wat wel en zeker niet mee hoeft ?
groetjes wil en nicole **
Via Q is niks mis mee, maar vergeet de volgende dag na aankomst maar die bijeenkomst. Word je verteld over tours, geld wisselen e.d…
Als je tours wilt boeken kun je dit het beste op het strand doen. Dikwijls veel goedkoper en je zit met de veel duurdere klanten van Q in een jeep of boot.
Geld wisselen, doe dit niet in het hotel of bij Q. Overal kom je wel Nederlandse mensen tegen die er wonen en je een veel betere koers geven. bijvoorbeeld bij Papagaya (beach bar) in Playa el Aqua. Dit kan verdomd veel schelen. Bij Q krijg je ongeveer (september) 2000 bolivar voor een Euro, bij Papagaya al gauw 2500, de moeite waard niet.
Ga je met taxi vooraf een prijs afspreken.
orinoco-delta kun je beter ter plaatse boeken is veel goedkoper.
Niet meenemen een winterjas en dure sieraden. De mensen zijn daar wel arm en makkelijk te verleiden, snappie.
Ik kom net terug van 1 maand caracas en de rest van venezuela, ik ik weet zeker dat het daar veiliger is dan een doordeweekse dag in amsterdam. Je moet gewoon alles ter plaatse regelen en een vlucht met de klm vanuit schiphol is supergoedkoop, en vanuit margarita ben je er voor 30 euro. Het is er echt veiliger dan aan de Costa Brava. En voor de rest kost het ook werkelijk geen euro.
B) Het is wel een tijdje geleden dat wij op Isla Margarita zijn geweest (met Q). Het was gewoon fantastisch, van enige onveiligheid wat ik hier eerder op het forum heb gelezen, kan ik absoluut niet praten. Een prima vakantie bestemming.
Zeker een aanrader.
Originally posted by walter+15-05-2003, 17:32:11–></span><table border=‘0’ align=‘center’ width=‘95%’ cellpadding=‘3’ cellspacing=‘1’><tr><td>QUOTE (walter @ 15-05-2003, 17:32:11)</td></tr><tr><td id=‘QUOTE’> <!–QuoteBegin–Leonie@03-05-2003, 19:02:26
** Hallo,
Ik ben van plan om van de zomer naar Isla Magarita te gaan met Q international. Ik heb hier en daar wat berichten gelezen over Q international naar Isla Magarita maar ik kan er niet helemaal een beeld van vormen hoe dit reisbureau nou is. Is de service echt slecht of valt het mee, zo ook de hotels die ze aanbieden. Kortom is dit een goed bedrijf om een verre reis bij te boeken.
Alvast bedankt,
Gr. Leonie **
Dag Leonie,
Als je naar Isla Margarita gaat zul je een tweetal afwegingen moeten maken.1) Wil ik naar een zeer broeiend en onveilig eiland en indien het antwoord op vraag 1 ja is 2) met welke professionele reisorganisatie wil ik dan gaan, zodat ik in geval van nood een beroep kan doen op deze reisorganisatie.
Ten eerste kan ik je op basis van een reiservaring van dit jaar afraden om Isla Margarita te gaan. Het is daar absoluut niet veilig. Berovingen, en bankpassenfraude zijn aan de orde van de dag. Daarnaast is het uitgaansleven ook verre van gezellig. Met name in Porlamar kun je je absoluut niet begeven (zelfs niet overdag), maar zelfs in de pitoreske barretjes aan het strand te Playa El Agua is de sfeere grimmig en moet je niet opkijken van agressieve en intimiderende plaatslijke bewoners.
Daarnaast kan ik je helaas ook geen positief beeld schetsen van Q-International. Zij hebben geen enkel idee van wat er precies gaande is op het eiland en ze zullen je iedere excursie (met gevaar voor eigen leven) aanraden. En in de situatie van een ongeval geven ze bovendien ook nog eens niet thuis.
Dus gaan naar Isla Margarita is momenteel vragen om problemen. Er heerst te veel armoede, te veel onrust en bijna het gehele eiland is daar corrupt.
En dit is zeer jammer, aangezien het wel een heel erg mooi eiland is!
Groeten,
Walter **
[/quote]
Wat een gelul zeg!!!
Als je hier in Amsterdam loopt moet je ook geen donkere steegjes uitzoeken. Het is daar helemaal niet onveilig als je gewoon de normale wegen uitzoekt en normaal doet.
Ja, in Venezual zelf (vaste land) daar wordt het een ander verhaal maar Isla Margarita is absoluut niet onveilig.
Je kunt daar gerust heen gaan en aan een barretje gaan zitten op het strand. Niemand die je daar raar aankijkt hoor! En ja je wordt aangesproken door verkopers, maar dat gebeurt overal.
Doe gewoon normaal en maak ze duidelijk dat je er niet van gedient bent dan komt het allemaal goed.
In Porlamar is het prima vertoeven, zowel overdag als in de avond. Gezellige stad.
En met Q-international ik ook niks mis hoor. Als je ze nodig hebt dan zijn ze er voor je.
Gewoon doen hoor! Isla is absoluut een aanrader. En lekker een autootje huren en zelf rondrijden is ook ontzettend leuk om het eiland te ontdekken.
Ja inderdaad een auto huren, dat is zeker een aanrader. Wij hebben het helaas niet gedaan (heb erg spijt van), maar een kennis die net terug is heb dat gedaan en het was volgens hem heerlijk !!! Rondkarren over het eiland in zo een open auto (jeep). Te gek!