hallo , weet iemand of ik een pytonhandtas van bali mag meenemen zonder problemen by aankomst amsterdam ?:dag:
Ik heb het voor je gegoogled:
Beschermde dieren of dieren die mogelijk met uitsterven worden bedreigd mogen niet zomaar verhandeld worden. Dat geldt ook voor producten van die dieren.
Pythons worden mogelijk met uitsterven bedreigd, en je mag de tas alleen meenemen als er een cites-vergunning voor is verleend.
Bron: http://www.aviornis.nl/vogels/wetgeving/flora-en-faunawet/cites/.
had er gezien by vin s , hoe vraag ik een cites vergunning ?
Ik neem aan dat de vergunning niet aan te vragen is door een individuele koper, maar dat het een soort van keurmerk is dat de dieren die gedood zijn voor de tas via een speciaal kweekprogramma gefokt zijn.
Google is your friend ![]()
Kortom… Weinig kans! ![]()
Grootste nadeel zou voor mij zijn dat ik niet precies weet hoe een dergelijke vergunning er uit ziet. Dan denk je dat je je aan de regels houdt, maar dan heb je een nep-vergunning en grote problemen op Schiphol. Straffen voor de illegale import van dieren en dierlijk materiaal zijn niet mild, wat ik overigens terecht vind.
Als de tas een bepaald merk heeft, kun je hem beter in NL in de winkel kopen.
Anoniem opsturen?
Via Wereldwijzer app
Er staat altijd een ontvanger op ![]()
Is er een vergunning voor de tas dan is er niks aan de hand en wordt er op toegezien dat de soort in stand wordt gehouden. Heeft de tas dat niet dan moet je je afvragen of je bij wilt dragen aan mogelijk uitroeien van dieren.
Dit zegt de douane er over:
Neemt u toch bedreigde dier- en/of plantensoorten mee naar Nederland? Dan moet u aan de Douane een CITES-uitvoervergunning of een CITES-wederuitvoercertificaat tonen. Deze documenten worden afgegeven door de bevoegde autoriteiten van het land waar u de artikelen hebt gekocht. De ambassade van dat land kan u vertellen bij welke autoriteit u moet zijn. In bepaalde gevallen is zelfs een CITES-invoervergunning nodig. Deze wordt afgegeven door het Nederlandse Ministerie van Economische Zaken.
Wilt u meer informatie over het meenemen naar Nederland en/of het meenemen naar het buitenland van bedreigde dier- en plantensoorten? Bel daarvoor het informatieloket van het Ministerie van Economische Zaken, telefoon: 0800 - 22 333 22.
Dat heeft weinig zin , wordt ook nagezien aan de douane denk ik
Is een echte winkel en ik weet dat de tassen in denpasar worden gemaakt , je kan ze idd zelfs online bestellen , ik heb er in okt een gekocht maar niet stil gestaan of het wel mag , dus mischien toch wat geluk gehad want had ze gewoon op mn schouder hangen , als ik dus vraag of ge gekweekt worden met doel als tas te eindigen zou het evt wel mogen ?
De douane is de baas. JIJ bent verantwoordelijk om te bewijzen dat je niks illegaals doet.
Het spreekt vanzelf dat bij verzending de ontvanger desgevraagd aangeeft niemand te kennen die zich in dat land bevindt of er geweest is.
Via Wereldwijzer app
Officieel mogen dit soort zaken Nederland niet worden ingevoerd dus als de douane het ziet kan je problemen krijgen (je moet het artikel inleveren en je krijgt misschien een boete). De krokodillen waar deze tassen van zijn gemaakt, worden meestal niet speciaal gefokt en zijn dus gewoon wilde (soms beschermde) dieren die worden opgeofferd om er geld aan te verdienen. Hou er ook rekening mee dat bij stop-overs in andere landen, andere regels kunnen gelden (uit ervaring weet ik dat Singapore heel erg streng is; veel strenger dan Nederland).
Ook bijv. echte Indonesische krissen en antiek mogen niet zomaar uit Indonesie worden uitgevoerd en moeten officieel een verklaring hebben dat het geen cultureel erfgoed is (tenzij het overduidelijk om namaak gaat).
pyton is een slang , maar toch bedankt voor de tip ivm singapore want daar maken we een tussenlanding
Had iets te snel je bericht gelezen ![]()
:vrede: