Een leuke hotel-resort , ligt niet zover van de alun alun ( stadsplein=dus centrum) van Magelang.
Je kan wegebracht en opgehaald worden door zo’n shutle bus , het is gratis , maar een fooitje (5000.rp) is geen weggeooid geld .
We logeren aan de achterkant , 200-300 meter lopend naar onze kamer , uitkijkend naar een berg , sawah velden , en een rivier waar je kan raften.
Het is de moeite waard , je hoort s’avonds het ruizen van het snel stromende water .Persoonlijk vind ik het beter dan de iets vooraan gelegen bungalows .
Hun standaard buffet is redelijk gevuld , en dat is 1 van de factoren die ik betrek als ik een sterren hotel neem .
De andere factor is een ligbad , in onze relatief kleine kamer hebben we geen ligbad.
De rest is standaard , minibar , airco ec .Wat je van een 4* hotel mag verwachten.
Is ook een favoriete hotel voor nederlandse tour operators .
We hebben tijdens avond eten een nederlandse groep ontmoet.
Magelang hebben we gekozen voor het maken van tochten naar de Ketep en Selo pas , en Salatiga te bekijken . Bij die 2 plaatsen hebben we even uitgerust voor foto’s en koffie drinken , bij de 1 van de Pas hebben we ook foto’s gemaakt van de Berg Merapi en geluncht.
De auto kan je gewoon huren bij de hotel zelf.
Puri Asri is aan te raden om als uitval basis om de regio te bekijken.
http://www.agoda.web.id/asia/indonesia/java_tengah/puri_asri_hotel.html