Zal mij even voorstellen, ik ben Paul, 29 jr en wil deze zomer graag naar Vancouver Island. Ik heb daarvoor een optie genomen op een begeleidde groepsreis bij Nature Trek Canada.
Dit is een 21-daagse natuurreis waarop de geweldige en gevarieerde omgeving, natuur en wildlife van Vancouver Island op bijzondere manieren ontdekt gaat worden.
Er wordt gereisd met een kleine groep (max 9 pers.) en wordt begeleid door een ervaren wilderniskenner(s), waarschijnlijk vertrek 10 juli. Onderdelen van het ‘programma’ zijn o.a. zeekajakken, wandeltochten, met watervliegtuig naar echt afgelegen wildernis, en op zoek naar walvissen en beren. Het verblijf is voornamelijk kamperen (vrij of wildernis campings) , het overige verblijf is in eenvoudige hotel/motel.
Mijn keuze voor Nature Trek is gekomen doordat ik graag naar West-Canada wil, en dan vooral voor de natuur. De groepsreizen die andere organisaties bieden, spreken mij niet zo aan, door o.a. veel bezoek aan ‘stedelijk’ gebied en het willen zien van een groot gebied in een korte tijd (ik zie dit als veel in de bus, weinig echte beleving van de omgeving).
Ik heb geen reiservaring met NatureTrek.ca maar heb ze via de website en een presentatie in Nederland leren kennen. Het lijkt mij een te gekke ervaring om met ze op reis te gaan.
Kom ik bij het volgende… Lijkt jou de Vancouver Island Wildernisreis ook geweldig… er zijn nog enkele deelnemers nodig om de reis door te laten gaan .
Voor meer info is het echt de moeite waard om eens op Naturetrek.ca te kijken.
De reis is doorgegaan en heb er zeker geen spijt van gehad. Ik vond het de moeite/ het geld waard.
Vancouver Isl is een geweldige omgeving, het was een indrukwekkende ervaring om al het moois te zien en vooral te beleven.
Moet wel zeggen dat we het wel heel erg goed getroffen hebben, gezellig groepje, super weer (slechts paar dagen regen) en onwijs veel gezien, ook wat wildlife betreft.
Kan me goed voorstellen dat succes van de reis hiervan best wel afhankelijk is, aangezien het een echte outdoor trip is.
Reis zelf zat goed in elkaar,alles goed geregeld, soms wat chaotisch maar doordat je vaak een aantal dagen op een plek blijft kun je de omgeving wat meer beleven dan alle mooie plekken maar voorbij te rijden. Alhoewel ik graag op sommige plekken wat langer had willen blijven en andere wat korter, maar dit is denk ook wel weer persoonlijk.
De begeleiders van de reis zijn ook top, Gail is de gids die de hele reis mee gaat, woont op Vancouver Isl en kent de omgeving, leuke vrouw.
Met kayakken gaat John mee, weet erg veel van de omgeving/natuur en is ook een geweldige gids. De trip met de zodiac wordt door Angela verzorgd, zij weet alle mooie plekken te vinden, en vooral veel wildlife, hebben orca’s, bultruggen, dwergvinvis, zeeleeuwen, dolfijnen, zwarte en grizzly beren gezien. De zodiactrip was te gek, maar hiermee hebben we het geluk gehad dat het niet heeft geregent (dan is het afzien) en heel veel hebben gezien. Het waren 4 dagen/3 nachten (kamperen op een afgelegen eilandje was super), ik vond dit wat aan de lange kant en had wel een dag minder gemogen.
Ik heb het als een geweldige reis ervaren, en met de garanties van het succes dat wij hadden zou ik zo weer gaan.
Mocht je nog meer willen weten, hoor ik t wel,
Groet Paul