Pulau weh of Tobo meer?

Hi,

Ik twijfel welke richting ik op zal gaan. Momenteel ben ik in ketambe. Nu kan ik kiezen voor het tobo meer of pulau weh. Heeft er iemand ervaring met beide spots?
Ik ben een beetje op zoek naar andere reiziger, ik wil een beetje relaxen, maar ik wil ook wat kunnen zien. Wat zou jouw voorkeur hebben?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Groetjes Mieke

Via Wereldwijzer app

Hallo Mieke, ik ben op beide plaatsen geweest, bij het Tobameer omdat het helemaal in de hemel werd geprezen en in Banda Aceh en Pulau Weh omdat het juist werd afgeraden tgv de onvriendelijke houding van de Moslim bevolking. Het Tobameer vond ik aardig maar zeker niet de moeite om nog eens terug te gaan en de stad Banda Aceh vond ik leuk interessant en Pulau Weh heeft vooral een mooie onderwaterwereld en de bevolking vond ik zeer vriendelijk en behulpzaam. Heb je in Ketambe John Kanedi misschien ontmoet? een geweldige gids heeft ons flink wat Orang Utan’s laten zien.
Mooie natuur daar, is er momenteel vliegverkeer tussen Kutacane en Medan of Banda Aceh?

Ik heb beide plekken bezocht.

Pulau Weh is leuk om te duiken en snorkelen. Niet de beste spot van het land, maar wel leuk. Je kan er echter niet echt uitgaan ofzo, er zijn niet echt kroegjes. Behalve duiken is er weinig te beleven.

In bv. Tuktuk op Samosir zijn leukere barretjes en restaurants. Je kan snorkelen in het meer, grotten bezoeken en cultuur snuiven. Er zijn leuke dorpen, je kan met een bemo of scooter over het eiland reizen.

Mijn voorkeur? Geen idee. Beide leuk.