Bandah Aceh of Padang

Hi,

In de zomer ga ik rondreizen in Indonesie, waarvan 2 weken sumatra. Ik kom aan op jakarta en wil dan meteen door naar Sumatra. Het liefst wil ik daar acclimatiseren in een niet al te hectische omgeving met een mooi strand. Daarna zou ik het rondje Toba meer + Samosir, sipisopiso waterval, oeran oetangs, karo dorpen willen doen en wellicht meer (medan zelf staat overigens niet hoog op de agenda). Wat is de beste keuze: Bandah Aceh (icm Pulau Weh) of Padang (misschien icm mentawai islands)?

Ik moet erbij zeggen dat ik geen ambities tot duiken heb, snorkelen vind ik wel heel leuk. Daarnaast zou het me leuk lijken om nog wat moois te zien naast al dat geluier. Opzich heb ik geen problemen met een gebied met een strenge religie (Aceh), maar misschien is het toch niet fijn om daar meteen je reis mee te beginnen? Wie heeft goede raad…

Ik ben vorige jaar mijn reis begonnen op Pulau Weh. Ik duik zelf wel, maar snorkelen daar is ook leuk.

Vanuit Pulau Weh kun je naar Ketambe reizen, waar je prachtige trekkings kan maken.

Bij deze mijn reisverslag, misschien leuk om inspiratie op te doen? IkReis - Rondreis Sumatra: de leukste backpackroute door Noord-Sumatra

Je reisblogs heb ik al eerder bekeken inderdaad, erg leuk om te lezen. Maar ik ben meer benieuwd naar reacties met een vergelijking van de 2 plekken of anderszins ervaringen die me de doorslag kunnen geven. Wat is meer de moeite waard volgens jou, Jenny? Of wat is handiger in mijn situatie, Aceh of Padang?

Helaas kan ik je geen informatie geven over Aceh, daar heeft Jenny heel veel info en tips over.
Hieronder een paar links met informatie over Padang, de Mentawai eilanden en de stranden op 25 kilometer van Padang; Bungus Beach.
http://www.travelmarker.nl/bestemmingen/azie/indonesie/bezienswaardigheden/padang.htm
http://www.sumatra-indonesia.com/padang.htm
Sommige informatie op deze sites is verouderd, houd hier rekening mee bij verdere reisplanning. Bijvoorbeeld wordt Tabing airport genoemd, nu is dat het nieuwe vliegveld Minangkabau International ten noorden van Padang. Ook een aantal vliegmaatschappijen die genoemd worden bestaan niet meer of vliegen niet meer op Padang.
Veel plezier met het plannen van je reis en het keuze maken…:vak01:

hoe vlieg je naar Azie? Bandah Aceh is met Air Asia makkelijk te bereiken vanuit Kuala Lumpur, Padan dacht ik niet (weet ik niet zeker). reistijd en prijs van tickets is soms ook een argument om ergens heen te gaan

Air Asia vliegt ook van Kuala Lumpur naar Padang 2 keer per dag, 's morgens en 's middags. Kost tussen €30 en €50.