Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met wonen op Pulau Batam? Met name de kwaliteit van ziekenhuizen, conditie van de wegen zijn van belang.
Overweeg mij op Batam te vestigen.
Alvast bedankt.:zon02:
Ine
Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met wonen op Pulau Batam? Met name de kwaliteit van ziekenhuizen, conditie van de wegen zijn van belang.
Overweeg mij op Batam te vestigen.
Alvast bedankt.:zon02:
Ine
Ik heb er in 2001 stage gelopen, en ben in 2006 voor het laatst terug geweest.
De wegen waren toen al best goed, zeker voor lokale begrippen. Singapore pompt aardig wat geld in de infrastructuur van het eiland. Nieuwe wijken komen als paddenstoelen uit de grond, en ook bijehorende faciliteiten.
Het ziekenhuis in Nagoya, Budi Kamuulian, is redelijk modern. Lokale apotheken hebben veel in huis, en er zijn diverse puskesmas. Bovendien ben je in noodgevallen zo in Singapore, mocht je willen.
:dag:Reuze bedankt voor jouw info Jenny.
Ine
Tegenover het Budi Kamuliaan ziekenhuis ligt overigens ook nog een privé-ziekenhuis. Ik liep echter stage in Kamuliaan, dat andere ziekenhuis ken ik niet echt…
Er waren overigens toendertijd maar zeer weinig ambulances, als er iets was kon je beter een taxi nemen.
Hallo Jenny,
Geweldig…zoals jij jouw reislust met goede doelen weet te combineren!!
Ik denk dat je voor heel wat mensen een bron van informatie/inspiratie bent.
Zijn de trottoirs op Batam redelijk mindervaliden vriendelijk of dient toch rekening te worden gehouden met de welbekende hindernissen zoals bijna overal in Azië? Met name rolstoel gebruik!!
Nogmaals dank :dag: Ine
Ik ben 4 jaar niet meer op Batam geweest, maar ga er maar niet van uit dat alles ineens rolstoelvriendelijk is.
Mocht je zelf mindervalide zijn, of een van je gezinsleden, dan zou ik er echt eens gaan kijken voordat je je plannen uitwerkt. Mag ik vragen wat je op Batam wilt doen, werken?
Hallo Jenny,
Heb je vanochtend een mailtje gestuurd en een tipje van de sluier opgelicht. Hoop dat je mijn mail hebt ontvangen. Ine:dag:
Ontvangen
Omdat ik momenteel alleen internet op m’n foon heb zal ik pas later inhoudelijk reageren.