Druk bezig met de planning van onze Costa Rica reis en daar had ik een vraag over :
Is het goed te doen om met de auto bij Tortuguero in de buurt te komen? Je moet neem ik aan met een bootje het NP in toch? Kun je daar dan makkelijk een hotel vinden?
De originele planning was om eerst een 3 daags arrangement Tortuguero te nemen(opgehaald bij Dos Palmas).Huurauto oppikken en daarna door naar Puerto Viejo (bij Limon). Om vervolgens weer terug te komen naar Horquetas (Jungle eco lodge).
Misschien is het slimmer om eerst naar Puerto Viejo te rijden. Daarna naar Tortuguero en daarna Horquetas. Huurauto staat dan wel stil bij Tortuguero maar als ik een goedkoop hotelletje kan vinden daar scheelt me dat weer in verbijf. (Tortuguero arrangement kost 558 dollar vol pension met zn 2-en)
In Tortuguero kun je niet met de auto komen.
Je moet bij Guapiles omhoog richting Cariari.
Dan verder omhoog tot aan de rio Suerte.
Hier is een bewaakte parkeerplaats en kun je de boot nemen naar Tortuguero.
Ze hebben je wel een heel duur arrangement aangeboden !!
Bedankt voor de tip!
Is er eigenlijk een site waar je fatsoenlijk routes kunt plannen? In google maps kan het bijna niet.
Bij Here.com zegt hij dat het vanuit Alajuela naar Cariari 97km en 1,30u rijden is.
Lijkt me vrij optimistisch??
Ja dat is redelijk optimistisch. Als je niet door San josé gaat, maar door Heredia en niet tijdens de spits
dan doe je er ongeveer 2 uur over. Misschien net iets minder.
Als je door San José gaat reken minmaal maar een half uur meer.