Als klein projectje ben ik een reisblog begonnen. Er staat nog niet veel op, maar ik zou het echt super vinden als jullie een kijkje nemen en misschien feedback achterlaten of blogpost ideeën.
Goede start, ik zal je even toevoegen op twitter (@fotoof).
Voor blog ideeën: kijk ook eens rond bij collegabloggers. Ga geen ideeën jatten en nóg meer van hetzelfde doen, maar je kan wel inspiratie opdoen.
Het idee van het artikel over waarom eerder boarden is leuk gevonden. Ik zou waarschijnlijk minder redenen hebben bedacht omdat sommige dicht op elkaar liggen, maar het idee is erg leuk!
O ja, je hebt onder een aantal foto’s van iemand een naam staan. Sommige bloggers denken dat dat voldoende is wanneer je iemands foto’s ‘leent’. Dit is echter niet het geval!
Iemand moet of foto’s rechtenvrij delen (bv. op flickr of stockfoto) en anders MOET iemand expliciet toestemming geven voor het gebruik van foto’s anders is het ordinair jatten.
Het zijn allemaal foto’s met een Creatives Commons license, waar alleen naam vermelding nodig is om het te kunnen posten.
Maar bedankt dat je het even laat weten
Leuk dat je ook bent gaan bloggen. En goed dat je hebt gekeken naar de fotovermelding wat wel en niet mag. Vraag me alleen wel af waarom je om blogpost ideeën vraagt? Het idee is toch juist van een reisblog dat je je eigen ideen deelt?
Wat ik met blogpost ideeën bedoel is vooral suggesties. Ik heb zelf wel ideeën, maar af een toe komen bezoekers op een idee waar ik niet echt aan had gedacht, maar wat wel een leuk idee is.
Ik schreef bijvoorbeeld een post over hoe je snel een vliegtuig in stapt, en kreeg toen als suggestie dat ik ook een post schrijf over hoe je snel een vliegtuig uitstapt. Dat bedoel ik met ideeën.
Dat begrijp ik dat is ook leuk als iemand dat aangeeft maar dat komt dan vanzelf vanuit je bezoekers. Als ik suggesties of ideeen heb dan plaats ik die op mijn eigen blog;)
Ik niet altijd Althans, ik heb zoveel ideeën waar ik over wil schrijven (ik bewaar een lijstje in mijn telefoon) dat ik sommige dingen bewust níet doe. Of nog niet.
Dat zeg ik ook niet, maar ik ga er vanuit dat niet iedereen een blog heeft. Er zitten tuurlijk veel medebloggers, maar dat is niet iedereen, dat bedoelde ik
Updated - - -
Daarbij komt ook het feit dat niet elke blogger een reisblog heeft