Beste forumleden, hier mijn verhaal.
Als Belg werkte ik voor langere tijd in de south pacific.
Mijn laatste verblijfplaats was Thailand meer bepaald Puket.
In deze periode heb ik dan ook mijn huidige vriendin leren kennen.
Begin maart ben ik terug naar Belgie gekomen wegens einde project.
Op dit moment ziet het er naar uit dat het nieuwe werk project zich in Belgie bevindt.
Mijn vriendin een filipijnse die werkte in puket en er momenteel nog steeds verblijft, had ik graag over gebracht naar Belgie.
Nu heb ik al op verschillende forums en sites gelezen dat dit nog zo simpel niet is, en dat verschillende instanties niet echt duidelijk aangeven hoe een juiste procedure te volgen.
Meerdere keren heb ik ondervonden dat verschillende instanties in Belgie naar elkaar verwijzen over een te volgen procedure , waana dan weer word verwezen naar vorige instantie of helemaal geen of bijna niets aangegeven staat.
Ik zou graag mijn filipijnse vriendin die momenteel verblijft in Thailand, willen overbrengen naar Belgie.
Ze heeft in het Coleman college in Singapore restaurant and hotel management gestudeerd, en bijkomende studies kok.
Daar ik zeker van ben dat zij in Belgie geen enkele moeite zal hebben om werk te vinden, en zich gemakkelijk te intrigeren, wil ik dan graag de beste mogelijkheden weten .
Via de expertise op deze site door meerdere forumleden en moderators,
Hoor ik dan graag wat de beste procedure is om een correct visum te bekomen.
Trouwen is voor mij ook een optie. Maar heb dan ook al vernomen dat dit geen zekerheid bied.l