Wie kan mij een of meerdere hostels in de USA aanraden (maakt niet uit in welke regio) en wat is de prijs per nacht ongeveer? En nu zit ik met het volgende probleempje: Als ik een dagje uit ben en al mijn bagage in het hostel laat (in een slaapzaal dus), is dat veilig of is er dan een grote kans dat, als ik weer terug in het hostel kom, iemand anders er met mijn spullen vandoor is?
Gewoon kijken op hostelworld.com
een land en plaats intikken en je ziet prijzen, zo krijg je een beeld wat hostels er ongeveer kosten.
Ik heb een paar keer in hostels overnacht in de USA en die waren allemaal rond de USD 18 tot USD 22.
Verder heb ik zo vaak overnacht in hostels en ik (en iedereen) laat gewoon zijn bagage in de kamer de hele dag als ze de deur uit zijn.
Het ligt eraan hoe je kamergenoten zijn, sommige zijn heel opgeruimd en laten alles netjes in de tas en sommigen laten echt alles slingeren en gooien gewoon alles uit hun tas. Maar alles blijft altijd wel rondom hun eigen bed.
Nu heb ik in de tig keren dat ik in een hostel heb overnacht nog nooit meegemaakt dat er wat bij mij (of iemand anders v.d. kamer) wat is gestolen (tuurlijk kan dit voorkomen).
Maar iedereen laat toch alleen zijn kleding en toiletspullen en spullen die ze hebben geshopt slingeren.
De waardevolle spullen laat je toch niet liggen die leg je in de kluis van het hostel.
Soms laten mensen wel hun telefoon aan de oplader gewoon in de kamer liggen terwijl ze beneden zijn ofzo maar er gebeurt nooit wat mee.
Maar ja …natuurlijk kan het altijd een keer voorkomen maar zolang je je waardevolle spullen (paspoort etc) in de kluis legt en je camera etc mee, sja als ze er dan met je kleding vandoor willen gaan…ik zeg altijd maar veel succes ermee…ik koop wel nieuwe zolang ik me waardevolle spullen nog maar heb.
Mensen laten zelfs een groot deel van hun bagage gewoon achter in de speciale bagageruimte van het hostel en gaan vervolgens een paar dagen met een klein tasje rondtrekken. Als men terugkomt ligt je grote bagage gewoon nog in de bagageruimte.
Ik gooi mijn bagage altijd bewust in het midden van de kamer zodat iemand ermee gaat lopen,zodat ik lichter kan reizen en wat blijkt…Mensen gooien nog extra spullen in mijn bagage:retard: .