Wij gaan in juli op huwelijksreis naar Bali en willen dan graag het eiland verkennen. Hiervoor willen we een aantal dagen een privé chauffeur huren zodat deze ons de mooie plekjes kan laten zien. Is het aan te raden (gezien de vakantieperiode) de chauffeur vooraf te boeken in Nederland of kan dat ook prima te plaatse? Ik hoor het graag!
Er zijn zoveel chauffeurs op Bali, dat het absoluut niet nodig is om in NL al te boeken! Mocht je toch willen boeken, dan kan ik je Made aanraden ([EMAIL=“bali_happy2004@yahoo.com”]bali_happy2004@yahoo.com of +62-81-23-678-670). Hij spreekt goed Engels.
Het is een ander verhaal als jullie perse iemand willen die Nederlands spreekt, daar zijn er minder van, dus dan zou ik wel boeken.
Enneh, alvast gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
Dus ook in het hoogseizoen zijn er chauffeurs genoeg te plaatse te boeken? Ook in Ubud en Candi Dasa? We vinden het namelijk fijner om per dag te kijken waar we zin in hebben…
Je kan zelfs discussieren over hoeveel uren of dagen van te voren. Afgelopen jaar heb ik een week van te voren 3 dagen vastgelegd. Achteraf had ik hier spijt van en wilde ik het programma aanpassen… Gelukkig had ik niet van te voren betaald.
Betaal altijd achteraf bij aankomst van je hotel !
Op Bali (ook in Ubud etc.) zijn talloze chauffeurs,
sterker nog, je wordt om de 50 meter aangesproken of je ‘transport’ of een ‘taxi’ nodig hebt.
Volgens mij zijn ze allemaal wel goed, wij hadden vooraf wel even een praatje gemaakt om te kijken of hij goed Engels sprak. Verder erg leuk en ze willen overal voor je stoppen als je even foto’s wil maken bijvoorbeeld.
Hi Jess,
mijn vrouw en ik maken al jaren gebruik van een Nederlands sprekende Balinese chauffeur, Martin Harianto
Hierbij zijn telefoonnr: 08123809165
en mailadres: balimartin2000@yahoo.co.uk
Uitstekende chauffeur; vriendelijke en altijd in voor een grapje:vak01:
wij zitten momenteel op Bali en hebben chauffeur Dewa Tio. Hij doet heel erg zijn best om het ons naar onze zin te maken. Hij geeft veel tips en info over de omgeving (in het Engels) en het programma aanpassen op laatste moment is geen probleem! Je hoeft niet de vastgestelde programma’s te nemen die op zijn website staan, je kan zelf je programma samenstellen.
Hij is een voorzichtige chauffeur en biedt een ontzettend goeie service! En dat voor die prijs!
Lekker daar regelen. veel goedkoper. kan via een organisatie of gewoon langs de weg. hebben de afgelopen 3 weken 7 chauffeurs gehad en allemaal even goed en vriendelijk. afhangkelijk van waar je zit betaal je tussen de 350.000 en 600.000 rph (32 / 57euro) voor een hele dag. in het noorden goedkoop en sanur, nusa dua en kuta duurder.
Wel onderhandelen en vragen wat voor auto hij heeft.
Vraag: we komen aan om 23.30 uur te Denpassar.
We willen naar Sanur ( al een leuke B&B gezien.
Lukt dat daar om ongeveer 24.00 uur 's nachts een taxi te vinden?