Wij gaan over 4 weken naar Bali voor een vakantie van 3 weken. Wij gaan naar hotels in Ubud/Pemuturan/Lovina/Amed/Sanur.
Tussen de hotels willen wij een prive chauffeur zodat tijdens de rit wij ook nog uitstapjes kunnen doen.
Is dit goed te regelen in iedere plaats hierboven? Of moeten wij dit voor de tijd gaan boeken?
Ongeveer iedere kerel op Bali met een rijbewijs en geen ander vast werk is “chauffeur”. In iedere plaats barst het van die kerels die je “transport, transport” aanbieden. Dus, geen zorgen over maken, komt helemaal goed.
Als je in Sanur begint of bent dan kun je naar Bonzai cafe gaan en daar vragen naar een chauffeur. Ik kan even niet op zijn naam komen (ik geloof iets van Manzana) maar het personeel kent hem en bellen hem voor je om kennis te maken en de wensen/prijs te bespreken. Het is een rustige chauffeur die goed Engels spreekt. En die combinatie is uniek in mijn ogen. Hij heeft mij en mijn familie twee jaar veilig terug rondgereden over Bali in zijn bus.
best chauffeur of gids op bali www.baligids.nl goedkoop en anders dan anders.voor de ervaringen die hebben gedaan, kijkt maar gastenboek www.baligids.nl
Mocht iemand nog informatie willen over een gids, ik heb er eentje op facebook die uitstekend Engels spreekt, goede prijs vraagt en veder gewoon goed is!
voor iemand die nog een goede gids wil en die goed engels spreekt, betrouwbaar is, weet ik er een die ik al sinds 10 jaar ken en van zijn diensten gebruikt maak, met groepen of privé. Als je interesse hebt laat het mij dan weten. *Contact via PB. Mailadressen zijn ivm spambots niet toegestaan. *
als je nog een tip wilt na al deze tips… Ik ken een hele betrouwbare gids (ook op Facebook) die je ook nog van alles kan vertellen onderweg. Spreekt goed Engels en rijdt je over het hele eiland, naar highlights, maar ook naar de meer onbekende (lees niet-toeristische) plekken. Meer info?* Contact via PB. Mailadressen zijn ivm spambots niet toegestaan. *
Ik heb jullie mailadressen gewist. Het is niet toegestaan deze te plaatsen. (Overigens moet je daar zo ie zo erg mee oppassen want er zijn bots die het internet afzoeken naar openbaar geposte mailadressen en sturen je daarna grote hoeveelheden spam…)
Wij hebben erg goede ervaringen met Madé Darma, die zichzelf hierboven al voorgesteld heeft. Zeer vriendelijke, bescheiden gids die goed Nederlands praat. Werkte voor Oad, maar sinds een tijdje is hij voor zichzelf begonnen. Goede prijs ook, aangezien het lange dagen zijn waarin alles mogelijk is en naar wens aangepast kan worden. Naast dat Madé wel een wandelende encyclopedie lijkt, heeft hij ook erg veel oog voor de natuur, wat wij persoonlijk erg wisten te waarderen. Zitten nu nog in Amed na te genieten van drie hele leuke dagen met Madé die wij vanuit Ubud hebben gemaakt (waarvan de laatste dag eindigend in Amed)!
Volgende zomer gaan wij ook naar Bali. Normaal zoeken we ter plekke een chauffeur. In Sanur zal dat zeker geen probleem zijn. Ik vroeg mij af of je vanuit Sidemen ook gemakkelijk een privé-chauffer vindt om ons (met enkele tussenstoppen) naar Amed te brengen. Of regel ik dit best of voorhand?
Mijn chauffeur rijdt veel op het traject Amed-Sidemen, en weet ook zeer betaalbare hotels met geweldig uitzicht! Van harte aanbevolen op fb Wayan’s Bali Island Adventures