Mijn vriendin en ik gaan in september weer richting onze droombestemming Bali. Echter, wij hebben ook een 4 tal dagen in Lombok(sengiggi) gepland staan. In Bali hebben wij 2 jaar geleden een fantastische chauffeur weten te regelen en graag willen we in Lombok ook van een chauffeur gebruik maken.
Heeft er iemand referenties cq informatie over de chauffeurs in lombok?
Ook ga ik een 4 dagen naar de Gili trawagan maar verwacht daar geen chauffeur nodig te hebben gezien het feit dat er geen gemotoriseerd verkeer is":nod::nod:
(Ik heb enkele forums bekeken maar die gaan alleen over chauffeurs in Bali)
Hoi, wij gaan deze maand naar Sumatra en Bali. We wilden eerst ook naar Lombok, maar hier hebben we opnieuw malariatabletten voor nodig en dat hebben we voor die paar dagen niet gedaan. We hadden toen al wel contact gehad met een gids op Lombok, die ook vrij vlot per mail reageerde. Deze hebben wij afgezegd.
website is www.gids-lombok.nl
het mailadres: lmajid70id@yahoo.com
Hij spreekt ook nederlands… de info op de website is ook nl.
Welke gids hebben jullie op Bali gehad? Wij zijn nog aan het mailen, maar de een reageert niet snel, anderen zitten al volgeboekt etc. ( vnl die op tripadvisor aangeraden worden)
Hartstikke bedankt voor de info. Hoe hebben jullie de prijs afgesproken? In Bali hadden we nl. Een vast bedrag per dag ongeacht het aantal km/ tijd.
Toen zat t bedrag rond de 25 euro.
We hebben hem een mailtje gestuurd om alles te vragen,hij vraagt
600.000 roepias.Hij heeft een mooie grote auto zo’n mpv dus je zit lekker hoog.Succes.
Op Bali moet je nu rekenen met 450.000,- Rupiah oplopend. Lombok kan goedkoper zijn dat weet ik niet. Bij bovengenoemd bedrag is benzine, evt entree tempel en water inbegrepen.
Waarom vraag je die sopir niet die je al eens op Bali had , wel 3 x overnachting voor hem.
Wellicht is dat gunstiger hij blijft dan bij jullie.
Op Bali betaal je Rp. 450,000,- voor 10 uur gebruik van een auto met chauffeur. Da’s kilometers vrij, incl., brandstof-verbruik maar zonder parkeer- of toegangsgelden. Model auto is dan bijv. een nieuwe / bijna nieuwe Toyota Avanza / Daihatsu Xenia, Suzuki APV, Mitsubishi Kuda, Isuzu Panther. Luxere modellen auto’s zijn duurder.
Je kunt op Bali met enig zoeken ook goedkoper transport vinden, maar dat zijn vaak oudere (10 jaar of ouder) auto’s / busjes, vaak zonder goede airco, en een dubieuze staat van onderhoud.
Door het “overschot” aan Bali van zowel chauffeurs als auto’s is transport op Bali goedkoper dan op de oostelijkere eilanden. (Veel) Concurrentie brengt (over het algemeen) de prijzen omlaag.
Transport op Lombok, Sumba, Sumbawa, Flores, Timor Barat, de Molukken is allemaal duurder dan op Bali en de kwaliteit van de auto’s vaak minder.
Ik heb ze niet gevonden, die van 450000 voor een hele dag… Tenminste niet de drivers die bv aangeraden op tripadvisor of op een forum… Het begint bij 500000 ( en lager gaat het niet, ook niet met afdingen, of het is drop only) B.v. als je van noord naar zuid wilt, de driver geeft dan aan dat ze ook weer terug moeten. ( en in noord - bali zijn er weinig te vinden, de meesten zitten rond Ubud of zuid - Bali, moeten hier dus vandaan komen en later ook weer terug…)
Meerdere vragen zelfs 600000. ( of ze reageren niet op mail, of zijn volgeboekt)
Maar misschien is bij ter plekke boeken deze prijs ( 450000)wel gebruikelijk… wij hebben het vervoer graag vooraf geboekt, hebben dan na aankomst op de luchthaven direct een chauffeur waarbij je onderweg naar de plek van je hotel ook nog langs bezienswaardigheden gaat en stopt.
Wij hebben nu een prijs kunnen afspreken van DPS naar Lovina en de volgende dag door naar Pemuteran ( incl stops bij bv Jatiluwih) voor 700000 IDR en een paar dagen later voor 500000 van Pemuteran naar Ubud via de route in omgeving vd vulkaan e.d. met diverse stops. Leek ons wel redelijk…
Wij boekten gewoon steeds tripjes bij een reisbureautje ter plaatse (dus niks van te voren) en dan kregen we ook altijd een chauffeur met een prima (nieuw uitziende) auto. Ik heb nog nooit een slechte chauffeur meegemaakt eigenlijk en wij betaalden nooit meer dan 300.000 of 350.000 rupiah en dan zaten we bijna een hele dag in de auto langs allemaal bezienswaardigheden.
@ Thomas: ik ken een chauffeur die voor 400.000 rupiah voor een ganse dag rondrijdt. Mocht je degene niet vinden van 300.000 - 350.000…geef maar een seintje. Want zo’n prijzen heb ik jammer genoeg nog niet meegemaakt na bijna 5 maanden op Bali wonen.
Wij hebben juist hele goede ervaringen op zowel Lombok als Bali. Perfecte auto met airco en zeer goed sprekende Nederlandse gidsen. te zien en te boeken via www.gids-lombok.nl en via www.tika-excursie.com beide adressen zijn absolute aanraders voor kwaliteit. :dag:
Nou dat regelden we via de accommodatie of via een bureautje langs de weg… Ze boden dan allerlei excursies aan naar verschillende tempels en bezienswaardigheden en dan met prive chauffeur betaalden we rond de 300.000 en als het iets verder was 350.000 rupiah.
Soms zaten we daar een middag voor in de auto maar soms ook vanaf eind vd ochtend tot begin vd avond.
In Lombok hebben wij geen bezienswaardigheden gedaan maar alleen van de luchthaven naar noord en van noord naar zuid gereden, maar zou het daar zoveel duurder zijn dan?