Printjes van visums. Is het dat?

Voor onze reis naar Melbourne, Victoria en Tasmanië hebben, via internet, bij het Department of Immigration and Citizenship, 2 eVisitors aangevraagd.
Ging heel soepel en binnen een mum van tijd kregen we, via email, Notification of grant of an evisitor for tourist purposes, met een transaction reference number.
Is dit “het visum” en volstaan deze printjes of komt er nog meer?
We hebben even de tijd, we vertrekken op 10 februari 2011.
Bedankt voor jullie reactie.

Als je niet langer dan 3 maanden blijft en in Australië niet wil gaan werken heb je idd aan die e-visums genoeg. Wij hebben de printjes niet eens hoeven laten zien! Maar neem ze wel mee hoor, je weet maar nooit :wink:

1 like

Wij gaan langer dan 3 maanden maar ook wij hebben e visums.

Ik heb begrepen dat het visum gekoppeld is aan jouw paspoort en zodra je incheck voor een vlucht naar Australie wordt er gecontroleerd of je inderdaad een visum hebt.

1 like

Meestal blijven ze ongebruikt in de portefeuille zitten. Soms vragen ze erom. Let goed op dat de naam goed gespeld is. De naam van mijn geliefde heeft Van de als tussenvoegsel. Op het visum staat dan Vande. Dat gaf eens een klein probleem…

1 like

Werd ons inderdaad ook nooit gevraagd.
Heb ze de laatste keer dus niet uitgeprint alleen de nummers opgeschreven.
Begint het gedonder aan de incheckbalie van Quantas in Frankfurt. Waarom ik geen printjes bij mij heb. Uiteindelijk is het allemaal wel goedgekomen en hebben wij lekker genoten van de Quantas vlucht en ons verblijf in Australia.
Mijn advies: altijd uitprinten en meenemen evt inscannen en samen met andere belangrijke documenten (paspoort, medicijnenpaspoort, ticketgegevens, etc) aan je hotmail- of Gmail-adres sturen. Kun je in geval van nood altijd een kopie laten zien.

groetjes

Wim

Bedankt Wim voor je reactie en advies.
We gaan nu met een geruster hart op reis.
Groet
Ger