Prijzen..!?

Ik ben al vier keer eerder naar Azie geweest, maar deze zomer voor het eerst naar India…
Nu weet ik van de landen die ik bezocht heb ongeveer de gangbare prijzen, maar voor India natuurlijk niet…

Graag zou ik een indicatie willen van bijvoorbeeld:

  • overnachting (lees goedkoop hostel/guesthouse evt heel goedkoop hotel)
  • Taxi’s (of van andere vervoersmiddelen binnen de stad)
  • Maaltijden

Natuurlijk scheelt het per plaats maar dan heb ik in ieder geval richtlijnen!

Heb begrepen, dat je een backpacker bent.
Prijzen guesthouses afhankelijk in welke plaats en waar in deze plaatsen,
500-800 rps.(altijd vooraf kijken en natuurlijk ALTIJD HANDELEN).
Kijk ook op : www.hostelworld.com, www.gtahotels.com ,
Er zijn ook nog goedkopere guesthouses te vinden met name in minder toeristische gebieden, zie lonely planet
Eten kun je zo goedkoop maken als je wil.Zeker als je vegatarische indiase prut wil eten.
Wij (vrouw en ik) eten en drinken goed voor €7-8.Maar je kunt ook voor €2 eten.
Drank afhankelijkj van waar je bent , b.v. bier in hotel (nooit doen) in Delhi,Mumbai enz 100-150 rps terwijl bij de LIQUORSHOP om de hoek hetzelde Kingfisher bier 35-55 rps kost.Dus daar ga ik altijd kopen en doe het dan in de ijskast op kamer.
Taxi is ook weer afhankelijk van waar je bent RAJASTHAN, KERALA goedkoop GOA ERG DUUR.Altijd vooraf aan lokale bevolking vragen wat n ritje van AB kost.In DELHI is een HEEL GOEDE en GOEDKOPE METRO.Erg duidelijk en je komt overal !!!
grjes CJM MAAS

1 like

Weer bedankt…!
Ik ben inderdaad een backpacker… :slight_smile: En ik ga ook naar Goa en wat is daar de goedkoopste manier om jezelf te vervoeren…?

Wij verblijven ieder jaar 4-5 mnd in onze winter in Goa.(CANDOLIM)
Vandaar reizen we veel door gans India.
Als je trouwens in Goa wat langer verblijft hb ik nog wel een goed appartement te huur (van onze huisbaas)
ZIE www.appartement-in-goa.mysites.nl
Wij huren altijd een scooter.Kosten 100 rps per dag.Huur je niet zo lang dan 150 rps, zeker als je in monsoon tijd gaat.Heb begrepen dat je in onze zomer gaat july/aug.Reken erop dat dan in Goa monsoon is en er niet veel te doen is.Lekker rustig !!!
Adviseer zeker in deze tijd in Calangute of Candolim te gaan , dus Noord Goa.Zuiden is dan helemaal verlaten.
Trein boekingen doe ik altijd via www.cleartrip.com
Hier kun je ook vluchten en/of hotels boeken
Andere treion reservatie site is www.irctc.co.in
www.indianrai.gov.in kun je ook alles over treinen zien
Wij nemen altijd second a.c. of first class .Het scheelt best veel tussen second a.c.(rustig goed slapen) en normal sleeper (druk rumoerig)
Maar als je jong bent dan moet je alles meemaken niet !!!
grjes CJM MAAS

Ik verblijf niet lang in Goa… Ik probeer altijd nooit ergens lang op één plaats te blijven…
Ik heb wel vaker in Azie gereisd tijdens de monsoon en nooit echt problemen mee gehad, hoewel ik wel vaker berichten heb gelezen in het India forum dat het heel erg kan zijn…!?

Nachttreinen tussen de lokale bevolking vind in inderdaad prachtig…! Hoe druk het ook is, hoe op het moment verveleld… Krijg ik toch een lekker gevoel ervan… Maar als ik mijn rust nodig heb pak ik zeker wat klasse hoger… Nog steeds uitermate betaalbaar voor westerse begrippen…

Ik kan zeggen dat ik veel opsteek van dit forum! Thnx…