India en Geld

In september wil ik voor bijna een jaar naar Azie. ik wil beginnen in Sri Lanka (1 maand) of India (3 maanden).

Ik heb al begrepen dat geld uit de muur trekken in heel India niet echt een probleem lijkt te zijn, een pinpas is voldoende. Wat ik wel afvraag, van hoeveel geld per dag moet ik uit gaan dat ik nodig heb? Ik zat zelf te denken aan zo’n 15 euro per dag. dat is dan eten reizen slapen en sightseeing. Is 15 euro per dag voldoende of teveel?

Gr, Ward

Ligt eraan wat je wil.Ik denk dat het te weinig is.Vervoer kost niks maar als je een beetje normaal wil eten en slapen zou ik iig rekenen op gemiddeld 25 euro per dag uitgaande van low budget reizen.Er zijn natuurlijk altijd mensen die bijna voor niks reizen maar of dat plezierig is?

1 like

Ik heb laatst uitgerekend dat ik gemiddeld zo’n 20 euro per dag uitgeef. Dat is dan ook echt het gemiddelde van alles, dus ook inclusief pakketjes naar huis sturen, reisgeld, dingen kopen, blabla.

Ik ga dan inderdaad meestal voor het goedkoopste, en ik vind dat totaal geen probleem (en juist wel leuk soms). Alhoewel, ik regel nog weleens mijn trein of bustickets via een reisbureautje…
Je kunt in India ook veel afdingen, dus je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Ook merk ik nu ik in het noorden (Rajasthan, 150-200 pn) zit, dat kamers hier veel goedkoper zijn dan in het zuiden (Kerala, Karnataka, Tamil Nadu, Goa, 250-300 pn).

Dus aan 25 euro kom ik echt niet toe…

1 like

Top! dank jullie wel voor de reacties. Ik had er geen idee van hoeveel ik per dag nodig zou moeten hebben ik heb me reis namelijk gepland met een LP uit 2008. ik had al zo’n vermoeden dat deze prijzen niet helemaal meer zouden kloppen. :smiley:

Om het zou budget mogelijk te doen lijkt me niet altijd plezierig, maar het kkan ook wel heel leuk zijn denk ik. familie van mij heeft het voor slechts 10 euro per dag weten te overleven :smiley:

Gr, Ward

Voor de Indiërs zijn de prijzen voor levensonderhoud in 2011 sterk gestegen. Ik hoorde overal dezelfde klachten. De crisis slaat ook in India toe.

Ik heb echter geen al te sterke prijsstijgingen gezien op het gebied van kamerprijzen, eten en transport. Dus het valt wel mee. Enkel in Goa zijn de prijzen van de kamers omhoog gegaan.

Zelf reken ik nog steeds op een gemiddelde van 1000 Rs per dag voor eten, slapen en transport, en daar leef ik royaal van.

1 like

Dan klopt mijn schatting dus redelijk. omgerekend is 1000 RS iets meer dan 15 euro, dus van 15 -20 euro uitgaan is een prima idee.

gr, Ward