Kosten levensonderhoud India

Hallo!

Kan iemand die in India (en Tibet en Nepal) heeft gebackpacked mij een indicatie geven van hoeveel je per dag kwijt bent? Ik weet dat het heel erg persoonsgebonden is, maar ik ben niet erg op luxe, maar wil ook weer niet op een houtje bijten als ik daar ben! :slight_smile:

Zou me een eind op weg helpen te berekenen hoeveel ik wil/moet sparen…

Bedankt!

Groetjes Sandra

Hoi,

Ik ben zelf in Nepal geweest en zouden overland naar tibet via de friendshiphigway.
In nepal ben je als je weinig luxe wil: eten, drinken slapen zo’n €10 per dag kwijt. Los van je trekking in Annarpurna gebergte. als je naar Nepal gaat heb ik nog een tip om te slapen: Blue planet Lodge, In Pokhara Zij ondersteunt een project voor kinderen van ouders die in de bergen leven. Sabine… Echt toppie en komt uit belgie en is getrouwd met een nepalees! voor 600 roepies ongeveer kun je er er slapen en er gaat een groot gedeelte naar het project!!

Naar Tibet vanuit Nepal: visa rond €110 pp, en 4 dagen over land met Jeep ( wel goede uitzoeken ivm zeer slechte weg!) en per vliegtuig vanuit nepal € 200.
Hopelijk heb je hier wat aan!

groet Jolanda

Dank je wel!

Goede vraag! ik ben inderdaad ook wel benieuwd
ik wil halverwege juli tot eind augustus naar india te gaan en rond te trekken… ik vraag me ook wel af hoeveel ik mee moet nemen aan ‘zakgeld’ ik ga nu gewoon van 1000 euro uit. En dan kan het alleen maar heul erg meevallen… lol… maar budget is wel het leukste… geeft een goed gevoel… ik weet dat na 5 weken backpacken door europa het als hemel op aarde gaat voelen, qua geld dan. De rest is nog maar te bezien…

Als je een budget van 15 euro per dag aanhoudt dan zit je goed.
Je moet er wel rekening meehouden dat daar dan geen uitstapjes inzitten, maar wel hotels eten drinken en treinen ed. (als je tenminste niet iedere dag met de trein gaat)

Ik heb zelf 3 maanden in India gewoond en 2 maanden rondgetrokken. Het scheelt als je met zijn tweeen bent qua hotelkamers want meestal betaal je toch voor een double room. 10 euro per dag moet wel lukken, maar dure entrees voor de taj mahal en andere forten maken het duurder. Vergeet ook niet wat geld over te houden zodat je leuk wat kunt gaan shoppen.

In zuid India was ik ca. € 15,- per dag kwijt (reisde allleen), in noord India was het meer. Er zijn daar wat meer toeristische trekkers die relatief veel geld kosten, en, ik heb daar net even alles wat luxer gedaan. Ook bijv. 2AC in de trein i.p.v. sleeper. Kortom; 1000 euro voor 6 weken zou zat moeten zijn.

Ben pas terug van negen weken zuid India. Met kadootjes erbij was ik 1089 € kwijt, heb altijd een redelijke tot goede kamer gehad en heb mij verder niets tekort gedaan.
veel plezier

Ik heb 4 weken gereisd in India. Heb iets tussen de 300 en 400 euro uitgegeven. Veel in goedkope hostels overnacht, Indisch gegeten, goedkope tickets kopen voor de trein (sleeper) dan ben je echt niet veel kwijt.
Het enige waar meer geld in gaat zitten zijn toeristische trekplijsters als de Taj Mahal, maar ja wel mooi om te zien.

Veel plezier daar!

Ik vond alles in India spotgoedkoop
omgerekend; 20 cent voor zakje waspoeder 12 cent rol koekjes, twee kwartjes voor een mango en ook voor 12 bananen.
alle groenten en fruit van stalletjes echt niet duur, dikke meloen kost max 1 euro meestal minder
zuivel is wat duurder, maar als je je smaak aanpast en zelf je eten klaarmaakt en inkoopt, kom je bij wijze van met een dubbeltje de wereld rond in india

Hotel heb ik niet op bezuinigd vanwege de veiligheid
taxis eerst flink door belazerd maar je krijgt het allemaal snel door als je een beetje rondbabbelt met andere toeristen