Reiskosten India

Beste India liefhebbers,

Op 1 maart a.s. vertrek ik voor het eerst voor twee maanden naar India. Ik wilde jullie kennis en ervaring graag aanwenden om een antwoord te vinden op de volgende vraag m.b.t. reiskosten:

Hoeveel is een reiziger (niet al te luxe, enigszins low-budget) kwijt per maand tijdens een ‘backpack’ reis in India?

Zouden jullie je eigen ervaringen met mij willen delen? Ik begrijp dat dit uiteraard afhankelijk is van de persoon, maar ik ben toch benieuwd naar een schatting, zodat ik hier rekening mee zou kunnen houden.

Ik hoop graag iets van jullie te horen,

Gr.Timo

Een paar honderd euro per maand moet genoeg zijn. Het “duurste” zal de accommodatie zijn. Eten en vervoer zijn heel goedkoop. Zelf gaf ik altijd 200 euro per maand uit en leefde dan behoorlijk ruim, maar ik huurde een huis voor 10 euro per maand.

Via Wereldwijzer app

Hoi Timo,

Leuk dat je naar India gaat! Om te weten hoeveel je ongeveer kwijt zal zijn zal je iets specifieker moeten zijn. Ga je veel reizen, zit je in steden of meer op het platteland. Ga je in het hoog of laag seizoen. Hoe wil je je daar verplaatsen? Per bus, trein, vliegtuig? Ga je veel toeristische dingen doen. Etc etc…