Wie weet uit eigen ervaring wat het kost om met de slowboat in 2 dagen van Huay Xai naar Luang Prabang te varen?
Op internet kom ik zo’n enorm groot prijsverschil tegen, variërend van € 10 tot € 200, dus dat lijkt me te groot verschil en niet reëel!
Ik ben benieuwd naar reacties; alvast bedankt!
Lian
Hoi Linu,
Als je een ticket op de pier koopt, kost het ongeveer 25 euro. Overnachting in Pakbeng is hier niet bij inbegrepen. Je hebt ook mooiere, comfortabelere boten die deze tocht afleggen (bijv Shompoo cruise) en die zijn een stuk duurder maar ook comfortabeler.
Wij hebben een ticket gekocht op de pier. Ik denk dat we rond de €15/20 kwijt waren. Dit was de ‘gewone’ boot waar de lokale bevolking ook mee reist. Erg leuke ervaring, je komt veel toeristen tegen die je ook weer in LP tegen komt. Je kunt voor weinig wat te snacken en drinken kopen. Op de pier kun je vantevoren lekkere sandwiches laten maken.
Tip, boek vantevoren een hotel in Pak Beng anders ben je overgeleverd aan de vrije kamers (en onderhandelen in het donker terwijl je snel naar je hotel wilt).
Veel plezier!!
Hallo Reisbrigade en Bjorn1976,
Dank voor,jullie reacties en tips!
We gaan ook liever met de ‘gewone’ boot waar ook de lokale bevolking mee reist. En inderdaad een goed idee om de overnachting in PakBeng al vooraf te boeken!