Prijs vliegticket enkeltje Lima Juli 2018

Goedemiddag,

Volgend jaar gaan mijn vriendin en ik vanaf juli (waarschijnlijk 10 juli) voor 4 maanden op reis door Zuid-Amerika. Ons plan is om te beginnen in Peru (Lima) en in ieder geval via Bolivia naar Brazilië te reizen. Mogelijk dat we ook nog delen van Paraguay, Uruguay of Argentinië mee, maar dat willen we gedurende onze reis nog gaan bepalen.

Onze eerste prioriteit zal dus liggen in een vliegticket naar Lima op/rond 10 Juli 2018. Nu heb ik op Skyscanner een prijsalarm ingesteld, maar heb nog niet echt een gevoel wat een goede prijs is voor een enkeltje Lima. Op dit moment staat de prijs op €625 per persoon.

Weet iemand wat een goede prijs is voor een enkeltje Lima en waar/wanneer ik deze het beste aan kan schaffen?

Volgens mij moet je een bewijs van vervolg- of terugvlucht hebben het land uit, dus ik zou gaan zoeken naar een retourticket. Vaak is een enkeltje in verhouding ook duurder.

Via Kilroy betaalde ik 2 jaar geleden 670 euro voor Brussel-Lima (heen en terug) met American Airlines, 5 maanden op voorhand. Andere vluchten zaten rond de 1.300 euro. Enig nadeel was dat de reis ongeveer 24 uur duurde met twee tussenlandingen in Philadelphia en Dallas.

Een enkele reis is relatief gezien meestal duurder dan een heen- en terugreis. 6 maanden op voorhand zou een goede moment zijn, maar een exacte wetenschap is dan niet. :slight_smile:

Het klopt dat een heenreis vaak wat duurder is, maar 625 euro voor een enkel is wel ok voor die afstand denk ik.
Het is eerder uitzonderlijk dat je voor die prijs een heen en terug ticket vindt! Of je moet erg flexibel zijn qua data en regelmatig checken, of gewoon wat geluk hebben.

Onder de 500 euro heb ik nog geen weet van een enkel ticket.

Op voorhand kopen is vaak goedkoper maar zeker niet altijd. Is erg afhankelijk van de vraag op dit moment en tijdens welke periode.

Succes!