Pretparken, musea, leuke dingen

In dit reiscafé wordt veel aandacht besteed aan de natuur. Terecht overigens. Maar daarnaast lijkt mij het leuk om ook eens wat anders te doen. In Denemarken heb je b.v. Legoland, in Nederland b.v. de Efteling, Madurodam, het Evoluon, het Nationaal Modelspoorwegmuseum, enz., in Zweden b.v. openluchtmuseum Astrid Lindgrens Varld, enz. En ga zo maar door. Ik denk, dat ook dat soort dingen leuk zijn. Ook in Nieuw Zeeland kan hier behoefde aan zijn bij ons Nederlanders. Denk b.v. eens aan kinderen die zich willen vermaken. Nu kan men zeggen, dat ze dat maar moeten doen in Nederland. Echter, ook in Nieuw Zeeland zijn dit soort dingen leuk.

Noem eens wat van die pretparken, musea en andere leuke dingen die men kan bezoeken in Nieuw-Zeeland.

Puzzle World i Wa

Sent from my ALE-L21 using Wereldwijzer mobile app

Sorry Puzzle World in Wanaka,en Hobiton

Sent from my ALE-L21 using Wereldwijzer mobile app

Rainbows End, Manukau ten zuidoosten van Auckland. Komt in NZ het dichtst in de buurt van Efteling e.d.
De kids hebben zich super vermaakt.
@cor: was er niet eerder een thread over dit onderwerp?

Taupo’s Volcanic Activity Centre is ook een aanrader. Vooral de aardbevingsimulator deed het hem. Misschien niet zo leuk als je net zelf de recente aardbeving hebt meegemaakt. Maar wel heel leerzaam.

Not to be missed: Wellingtons Te Papa museum. Daar kun je ook met kinderen zo een dag doorbrengen.

Dat zou kunnen. Ik vind alleen, dat in het Nieuw Zeeland reisforum weinig over dit soort dingen wordt geschreven. Het leek mij dus hoog tijd dat daaraan ook eens aandacht wordt besteed.