Presentjes

Hallo Allemaal,

Sinds december corresponderen wij,(eigenlijk Jan,(pa3fii)),met 2 Japanse dames. Nu heeft één van deze dames ons een presentje gestuurd,n.l.een heel handig boekje,“Shikoku Japan 88 route guide”. Omdat wij geschreven hadden dat wij in november het eiland Shikoku gaan verkennen. Ook had ze voor mij een mooie zakdoek,handgemaakt in Tokushima,gestuurd. Er zaten 2 allerliefste briefjes bij.

Wij willen met het aller grootste plezier een presentje terug sturen maar hoe zit het precies met dat soort dingen?
Wij willen haar niet voor het hoofd stoten of beledigen. Heb al wel gezocht op uchiyama maar wat denken jullie?
En hebben jullie ervaring met dit? Moeten we haar iets terug sturen of juist niet?

Gr.Jan en Yvonne

Ik denk niet dat ze iets terug verwachten, maar ze zullen uiteraard blij zijn iets te ontvangen. Je hebt wel kans dat je in een eindeloze loop van presentjes uitwisselen terecht komt. Probeer iets vergelijkbaars te sturen. Bijvoorbeeld een boekje over Nederland en een klein cadeautje. Als je iets stuurt dat hun present overtreft, zullen ze zich verplicht voelen dat te matchen.

Bedankt Nigo voor je antwoord.Ik heb inderdaad wel gelezen dat als je iets terug stuurt,iets vergelijkbaars zal zijn.Maar het blijft lastig.Ik zal wel eens rond neuzen hier en daar.Ze houdt van musicals dus daar is wel wat over te vinden.

Uiteraard ben ik nieuwsgierig hoe de andere forum leden hierover denken.

Ik heb ook een tijd een kadootjesuitwisseling gehad met een Japans meisje. Zij stuurde allerlei gekke Japanse fratsen op, boekjes,knuffels, etc etc. Ik stuurde haar dan ook kleinigheden.

Maar wat zij helemaal super vond om te krijgen was de Pickwick smaakjesthee! Die nam ze dan mee naar het werk en die werd met alle collega’s gedeeld, geweldig vonden ze die thee! Was ook mooi omdat dat dus niet veel weegt om een doos met allerlei smaakjes op te sturen.

Het enige wat ik weet dat je niet een bepaald aantal kadootjes mag geven. Je mag bv. niet 7 dingen geven (ik weet niet meer precies of het aantal 7 is, ben ik vergeten maar kan je zo op het internet vinden).

Het getal 4 spreek je hetzelfde uit als ‘dood’, en is daarom een ongeluksgetal.

Ja,dat met 4 had ik ook gelezen. Eenelfje ook bedankt voor je antwoord.We zullen nog even polsen wat we haar terug kunnen sturen.