prepaid GSM kaart

Iemand ervaring met prepaid GSM kaarten in Zuid-Afrika?

Vorige maal heb ik een GPS gehuurd bij de wagen, maar nu denk ik er aan om een prepaid gsm kaart aan te schaffen wanneer we toe komen en zo met google maps te werken. Iemand zo al door Kruger gereden?

Het is heel eenvoudig om een prepaid SIM kaart aan te schaffen. Je koopt die bij elke telefoon winkel of PEP store en je moet gewoon je paspoort laten zien en een adres van een hotel opgeven. Ikzelf heb de MTN kaart die voor mij goed werkt. Je kan ook voor Vodacom kiezen.

In het Krugerpark zelf ga je wel niet echt veel netwerk hebben. Dichtbij de restcamps wel maar niet dieper in het park. Daarvoor zou ik eerder een kaart aan de gate of in het restcamp zelf kopen. Alle km staan daar op, inclusief alle wegen, hoe klein en smal ze ook zijn.

Als je offline kaarten wil gebruiken kan je Sygic downloaden. Dat is gratis en volledig offline te gebruiken. Ik gebruik deze al een paar jaar in Zuid Afrika en het werkt goed.

Wij zijn aan het kijken om een simkaart alvast te regelen via b4i.travel. Nog geen ervaring mee maar in april gaan wij het ervaren. In het Krugerpark kan je perfect op de kaart die je bij de entrees en in de kampen kan kopen rijden. De bewegwijzering in het park helpen je daar zeer goed bij.

Zou je kunnen doen, maar met Google maps rojden, lijkt me zeker geen goed plan, daar is Google maps zeker niet goed voor hoor, niet doen. Huur een gps of zo, dat is veel beter. Doe ik ook. Of Met Sygic.

in Kruger part is de bewijzering zeer goed en geen signaal, dus dat gaat niet werken.

Sygic ken ik niet. Eens opzoeken.

Wordt Waze in Zuid-Afrika gebruikt?

Nee, wordt niet gebruikt bij ons in ZA. Leerde het kennen toen we op vakantie waren in NL. Wat mooi zeg.

ik heb al jaren prepaid voor dagelijk gebruik,met MTN is gewoon goed, maar rekenen erop dat er niet overal signaal is, het is een groot land.