Uit ervaring weet ik dat er in Brazilië een aantal pousada’s uitgebaat worden door belgen, nederlanders, …
Teneinde die pousada’s voor jullie vlugger te laten vinden maken we hier in deze draad een lijstje op.
Mijn vraag naar jullie toe is : kennen jullie een pousada die wordt uitgebaat door een vlaming of nederlander (of eenieder die onze taal beheerst) ? Kunnen jullie mij dan aub de gegevens (naam, adres, telefoon, email, website) doorgeven ?
De bedoeling is om zoveel mogelijk plaatsen te lokaliseren in Brazilië waar jullie oa. in het nederlands terecht kunnen, dat maakt het reizen in dit onmetelijk land toch altijd een stukje makkelijker.
Ik weet alleen Village Novo in Barra, Salvador da Bahia, wordt door een Amerikaan uitgebaat. Die spreekt natuurlijk geen Nederlands maar voor veel Europeanen is Engels toch ook al veel makkelijker dan Portugees.
Pousada casarao2 lig gelegen in het mooie paradijs Arraial D ajuda -Porto Seguro
De pousada lig 50m van het centrum en 400m van het strand.
Mijn site is www.arraialdajuda-casarao2.com
Mijn e-mailadres is [EMAIL=“marleenbrasil@hotmail.com”]marleenbrasil@hotmail.com
Pousada Club Vista Mar in Itanhaém SP wordt uitgebaat door een Belg en zijn Braziliaanse vrouw. Een gezellige pousada met bar en restaurant aan het strand gelegen.
In PIRAMBU, Sergipe, 10 km van ARACAJU, Pousada LORIENT PLAGE, wordt uitgebaat door een Belgische,Luxemburgse Braziliaan. Zeer simpatiek, eerlijk,toffe man, (was nog prof-voetballer in Belgie-Club Brugge). Spreekt frans,engels en een beetje nederlands.
Is ook goed gelegen kort bij het strand, proper, 16 kamers, tof.
Zelf verbleven we er in 2009 een ganse maand. Regelmatig komen er ook fransen. Vooral kennissen uit europa.
Aanrader voor wie wil ontstressen op de boerenbuiten.
Heeft wel geen web-side maar geintresseerde kunnen na een berichtje zijn prive-nr krijgen.
Groeten
In Cumbuco, Ceara heb je er meerdere.
Appartement: Laranja Mecanica. www.laranjamecanica.com
Pousadas:
0031, www.0031.com
Casa Dona Rosa
Port Azul
Duro Beach
Windtown
Casa Banana
Ik heb niet alle emailadressen maar die moeten via het net makkelijk te achterhalen zijn.
Wij waren in februari 2009 in een poussada uitgebaat door een Vlaamse Toos, dit in Poças Condé (buiten toeristische zone), wat heel goed is meegevallen (alles was er prachtig, zo eenvoudig)
Web adres: http://www.bb-bahia.com/index.html
En diegenen die personeel nodig hebben, voel jullie vrij om mij te mailen en ik stuur jullie cv-tje door!
Woon In Minas, maar wil al lange tijd verhuizen met mijn vriend en 2 hondjes…
Best mailtje sturen, msn wil niet mee…
[EMAIL=“vscheers@hotmail.com”]vscheers@hotmail.com
Marleen, Tom, etc… er zitten best wel een aantal Vlamingen in Sul da Bahia… Wie Arraial d’Ajuda wil bezoeken, kan trouwens altijd contact opnemen! Ik heb een pousada uitgebaat in het centrum en renoveer nu net een klein pousadaatje aan het strand, tips genoeg dus!!
deze in het amazone-woud :
guesthouse Multicultura in het stadje Tefe Pousada Multicultura.
zij bieden ook dagtrips aan en eventueel verblijf in een indianen gemeenschap
Een andere tip : Residencial Holandês, van de sympathieke Marcel, en gelegen in Bombinas (Santa Catarina) op een schiereilandje in de Atlantic, niet zo heel ver van Florianopolis.
Diegenen die vanaf Salvador de Bahia het noorden van Bahia willen ontdekken kunnen nu ook terecht bij de vlaamse Christina-Toos (hierboven reeds vermeld door Likerk), in haar rustig gelegen pousada Bela Bahia (waarvan de site recent helemaal vernieuwd werd) aan de kust in Poças / Conde (vlakbij Mangue Seco) om er ‘de kleuren van Brazilië te ontdekken’
Als er nog mensen zijn die tips hebben laat niet na ze hier te posten aub !