er wonen allicht meer brazilianen in België dan omgekeerd
toch hebben we hier een kleine gemeenschap (kijk bvb maar eens op Orkut)
mensen die om 1 of andere reden plannen om naar Brazlië te reizen (professioneel en/of vakantie) en die specifieke inlichtingen zoeken mogen mij altijd een maitlje sturen
zelf woon ik al enkele jaren in Bahia (noord oostelijke deelstaat van Brazilië) en begin stilaan het reilen en het zeilen van het land te kennen
Mijn naam is Marleen en ben van Belgische afkomst.Woon reeds 5jaar is de staat Bahia Porto Seguro/Arraial Dajuda.Ik baat hier een pousada uit heb nog maar pas deze site gevonden en vind wel altijd interessant om met andere Belgen of Nederlanders in contakt te komen
op het Brazilië-forum hier - http://www.wereldwijzer.nl/brazilie - ben ik een lijst aan het samenstellen van pousada’s uitgebaat door nederlandstaligen …
speel je me even de gegevens van je pousada door in pb ?
dan voeg ik je toe aan de lijst, als je dat wilt natuurlijk
bovendien zou ik het ook leuk vinden om buiten het forum om contact te houden, en aangezien we beiden in Bahia wonen
laat maar iets weten, btw, msn kan je rechtstreek van hieruit aanklikken (symbooltje onder mn avatar)
Hallo, wij zijn een koppel uit Gent, met een tweeling van zes die op het punt staan om af te reizen naar Mangue Seco ( 230 km ten N van Salvador). Ons doel: een pousada bezoeken die te koop staat. Blij om te zien dat er nog belgen in de regio zitten en aangezien wij nog helemaal aan het begin staan van ons avontuur, is alle hulp/steun welkom ! Natuurlijk moeten we het in de eerste plaats zelf nog allemaal ontdekken, maar de drang is groot Heeft iemand van jullie ervaring met het onderwijssysteem in de regio, want dat is eerlijk gezegd onze grootste zorg. Hoe geef je kids van 6 deftig onderwijs, wetende dat we toch van plan zijn om voor een jaartje of 10 te vertrekken ? Benieuwd of jullie ons op het goede spoor kunne zetten…
cedric-veerle
hoi marleen , mijn naam is armand en woon sinds september 2007 in porto seguro , daarvoor in ilheus , salvador , fortaleza enz… ben afkomstig uit antwerpen , gepensioneerd en gehuwd met braziliaanse . hierbij mijn e-mail voor kontakt tiger.mon@hotmail.com groetjes .
in Conde, niet zo ver van Mague Seco zit nog een belgisch koppel (Toos & Jo - B&B bahia) die daar al enige jaren een pousada hebben
en iets lager (meer naar Salvador, net boven Praia do Forte) zit nog een belgische (Sophie - Too Cool na Bahia) ze is wel franstalig
hier in Salvador kunnen bezoekers eventueel ook beroep doen op onze gastenkamer (B&B-formule met wifi & luchthaven-shuttle dienst) in onze woning in het historisch centrum (Bario do Carmo - Pelourinho)
iets anders, ik hoor, zie en lees dat de belgische radio en tv dit jaar blijkbaar ook volop Brazilie ontdekt heeft, mensen die een diepgaandere interesse hebben mogen mij altijd contacteren (via mijn site basix of direct via pm hier), maar jullie kunnen ook altijd eens een kijkje komen nemen op het wereldwijzer forum Brazilie-forum