Wie kan mij wegwijs maken over Bahia

Hallo,
Ik zoek mensen die in Bahia wonen, of welke goed bekend zijn met Bahia,
en mij wegwijs willen maken!
Hoop van jullie te horen.

Dan kan je beter posten op een Braziliaans forum, of desnoods op www.lonelyplanet.com/thorntree.
Wat wil je weten over Bahia? Ik vond zelf in ieder geval Chapada Diamantina national park helemaal geweldig, en het dorp Lençóis is een heel prettige uitvalsbasis daarvoor. Zie foto’s via mijn website.
Verder kan ik je vertellen dat ik tijdens 6 weken reizen in Brazilië, slechts één Braziliaan ben tegengekomen die een paar woordjes Engels brabbelde. Dus het is aan te raden om van tevoren Portugees te leren. Of als je al Spaans spreekt, zul je je daar ook wel mee redden, maar aan Engels heb je niet veel.
Verder superleuk mensen en heerlijke fruitsappen, veel muziek, mooie stranden etc etc… wel duurder dan ik had verwacht, ik was zo’n US$50 per dag kwijt. Vooral busreizen zijn relatief duur.

Boa viagem,
Cécile

wat wil je zoal weten ?

ik woon al enkele jaren nabij Salvador, langs de andere kant van de baai :wink:

tropische groet

ixke

Ook even deze link in het Brazilie forum…

Hallo,

ik kom al jaren in Salvador en overnacht altijd in Pelourinho (het oude stadsgedeelte) Pousada Da Mangueira. Claudio, manager, spreekt uitstekend Engels. Hij kan je helpen als je verder wil gaan reizen, kent veel leuke plekken in Bahia.
Mangueira is een fijne plek om uit te rusten (incl. zwembad) en een zeer goede uitvalsbasis als je Pelourinho zou willen gaan bezoeken (3 minuten vandaan lopen).