Ervaringen / suggestie pousada's - hotels in Brazilië

deze topic opgestart omdat velen bezig zijn met hun komende vakantie-mogelijkheden te bestuderen in … juist, Brazilië

het is dus interessant voor de nieuwkomers te weten welke plaatsen (hotels - pousada’s) mensen met reis-ervaring in Brazilië kunnen aanraden (of afraden), indien mogelijk met enige motivatie :wink:

dank bij voorbaat voor eenieders input !

greetz from the tropIX

? ? Waar zijn al die reacties gebleven die bij deze topic stonden toen het nog een sticky was? Heeft het censuurspook weer toegeslagen?

nee hoor marcel, geen censuur, gewoon even de sticky gewisseld
je verwart met een andere draad “hotels pousadas uitgebaat door vlamingen en nederlanders” :wink:

hier in deze draad wou ik een algemener beeld laten geven
gebruikerservaringen pousada’s en andere verblijfplaatsen in het algemeen

bvb

De Pousada do Convento
gelegen in het historisch stadje Cachoeira (Recôncavo do Bahia)
in een voormalig, prachtig gerestaureerd klooster gelegen (pas vernieuwde kamers)
zeer rustig, eigen zwembad en lekkere keuken
ligging quasi in het centrum
heel redelijke prijzen voor het kader
personen die daar gingen vertelden me allen dat het een aangename ervaring was :wink:

tropische groet

Afgelopen maand hebben we een deel van zuid Brazilië bezocht en enkele pousada’s en hotels tijdens deze reis waren:

Mooie pousada met ruime en schone kamers, goed ontbijt (buffet), zwembad en een fijne ligging. Het ligt tussen het centrum en de ingang van het park, waar je makkelijk met het openbaar vervoer / bus heen kan. Ook kunnen de meeste medewerkers een goed woordje Engels verstaan. Ben je met de auto, dan kun je op het afgesloten terrein parkeren.

Ligt op de hoofdstraat, dus alles is op loopafstand. De pousada heeft ruime en schone kamers, een goed ontbijt (buffet) en een klein zwembad. Ook hier kun je op een afgesloten terrein je eventuele auto parkeren. Let er op dat er niemand Engels praat, dus Portugees is gewenst.

Edificio Jucati ligt achterdoor in de Copacabana wijk en is een appartementengebouw met bezette receptie, waarvan alle medewerkers goed Engels spreken. De buurt is veilig en rustig en je zit op loopafstand van winkels, banken, restaurants en natuurlijk het strand. De twee kamer appartementen zijn ruim en schoon (makkelijk voor 4 personen), hebben kabel-tv en hebben ook een klein keukentje met “gereedschap”. Ontbijt is
Er zaten meer personen voor langere tijd, dus misschien kun je contact met hun opnemen en vragen naar een eventuele andere prijs. Lijkt misschien duur, maar was echt bijna de goedkoopste in die klasse (die je pas echt ziet als je er bent, want wij waren echt verrast) in die buurt.

Historic Centre Hostel in Paraty ligt midden in het historische centrujm van de plaats en is qua prijs/locatie moeilijk te toppen. Het hostel heeft ruime kamers en een ontbijtbuffet op de deels overdekte binnenplaats. Buiten de bunk rooms in het hoofdgebouw is de binnenplaats omringd door privekamers met eigen sanitair. De enige twee minpunten vonden wij de telkens weer muf ruikende handdoeken en de goor ruikende wc. Blijkt op de grote hostelsites ook telkens de twee terugkerende punten te zijn. Het is wel geen reden voor mij om een volgende keer voor een ander hostel te kijken. Maar zoals de naam ook al zegt, het is een hostel en daar kan het wel eens wat minder zijn…

In Sao Paulo zaten wij in een business hotel van de Braston keten, wat inclusief het ticket was middels een startpakket. Was in het centrum, wat ik iedereen zou aanraden overigens. Je kunt te voet naar bijvoorbeeld de metro, de winkelstraten en de grote overdekte markt.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben :wereld:

1 like

Bahia, beter gekend als de “zwarte parel van Brazilië”
een eigen cultuur die zo typisch is en niemand onberoerd laat …

Voor diegenen die naar Salvador - Bahia komen en niet direkt noodzakelijk behoefte hebben aan een luxe-hotel bieden wij onze guestroom aan in een rustig gelegen privé-woning in het historisch centrum van Salvador

Wij wonen in de Bario do Carmo op 300m van het welbekende Convento do Carmo en op 5min wandelafstand van het Pelourinho.
De buurt is veilig en relatief rustig, ook gelegen in het hoge stadsgedeelte dus altijd iets frisser dan in de benedenstad

WIj hebben een (airconditioned) VW-break voor lokale rondreizen of afhaling aan de luchthaven (airport shuttle) bvb. Uitstappen naar het binnenland met uw eigen vlaamse begeleider ook mogelijk. Eigenlijk bieden we volledig gepersonaliseerd oplossing voor de reiziger die Bahia op een alternatieve manier wil ontdekken en tegelijk intens kontakt hebben met de lokale bevolking. Dat kan in toeristisch gebied zijn maar ook vooral ook daarbuiten (waar je met geen enkel klassiek reisbureau ooit geraakt)

Voor verdere info graag een privé-berichtje met jouw contactgegevens en wensen / vragen

Tropische groet

IXke

Ik verblijf in augustus (helaas dus nog een tijdje wachten …) een week in Pipa in Pousada Coco Fresco. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik heb al wel gekeken op vakantiereiswijzer en daar staat het erg goed aangegeven, dus ik ben benieuwd!

Voor hen die beslissen om wat langer in Bahia te blijven en graag een leuk appartement of woning ter beschikking hebben als uitvalsbasis kan het interessant zijn om eens te kijken bij Sun Sea Rent.

Ik had vandaag de gelegenheid om de Nederlandse Anna Maria Claus te ontmoeten die er zich bezig houdt met verhuur van vakantieverblijven hier in Bahia.

Aarzel niet om contact te nemen, het aanbod is vrij divers.

Tropische groet uit Salvador da Bahia

In **Praia da Pipa **verbleven wij in Hotel Ponta do Madeiro, een waar paradijsje waar je het strand (incl. dolfijnen) praktisch voor jezelf alleen hebt.

In Olinda zaten wij in Pousada dos 4 Cantos, een heel mooi pand in het historische centrum, wel is het aan te raden om niet voor de allerkleinste kamers beneden te gaan.

Verder is zeker noemswaardig ons hotel in Bonito: Hotel Santa Esmeralda ligt wat ver buiten het dorp, maar ligt in een mooi natuurgebied vlak langs een kraakheldere rivier inclusief vele vissen. Het hotel beschikt over chaletjes en een zwembad en geeft een beetje een camping -idee. Er komen weinig buitenlanders dus een woordje braziliaans/portugees is wel wenselijk!