Port Douglas - Adelaide

Hallo

Wij gaan volgend jaar 4 weken naar Australië en zouden graag van Port Douglas naar Adelaide reizen langs de kust.
Is dit te doen denken jullie? En enkel met auto of ook met binnenlandse vluchten?

Groeten
Elke

Hallo Elke,
omdat je in twee zo verschillende klimaatgebieden zit, vraag ik me allereerst af in welke maand je wil gaan rijden. Alles met de auto wordt een kwestie van veel rijden en te weinig zien/doen. Maar laat eerst eens weten wanneer je denkt te gaan.
Groet,
Willem

Hallo Willem,

We zouden willen gaan volgend jaar half september tot half oktober.

Groeten
Elke

Helemaal goed! In Port Douglas nog niet te heet (nog onder de 30 gemiddeld), in Adelaide begint het lekker te worden (rond 22, 23 graden). Melbourne nog wel koel (17, 18 graden). Snel meer.

Beste Willem, bedankt voor de documenten die je per mail hebt doorgestuurd. Daar hebben we wel wat aan.
We denken dat het inderdaad misschien toch beter is om de reis in 2 te splitsen. Dus volgend jaar van Port Douglas naar Sydney en een andere keer Sydney naar Adelaide te doen. Op die manier moeten we niet zo rushen. Denk je dat dit meer haalbaar is in 4 weken?

Groeten

Dat zijn allebei trajecten die in 4 weken te doen zijn. Je zult je nog geen moment vervelen. Er zijn diverse ‘sidetrips’ waar je dan eventueel nog tijd voor hebt. Ik denk dat het een verstandig besluit is. Je hebt dan ook geen binnenlandse vluchten nodig. Begrijp ik dat jullie geen camperaars zijn, dat is eigenlijk dé manier om in Australië te reizen maar als het je ding niet is moet je het lekker op de manier doen waar je je prettig bij voelt.

Op zich maakt het niet uit voor ons, met de auto of met de camper. Maar een camper zal wel duurder zijn? En als je met een auto gaat en je wil bijvoorbeeld op een camping gaan, hoe gaat dat praktisch dan, want dan moet je tent enzo meenemen op vliegtuig? Is bagage enz niet beperkt?

Een camper huren is op zich duurder dan een auto. Je kunt er wel regelmatig gratis mee overnachten. Het meesjouwen van kampeeruitrusting lijkt me inderdaad een probleem. Je reis is ook te kort om in Australië een tent te kopen en die aan het eind te verkopen of achter te laten. Dat doen mensen die maanden gaan nog wel eens. Maar ik hoop dat andere daar wat over zeggen want mijn ervaring op dat punt is nul-komma-nul.