Poros, Aegina, Angistri Tips?

Wie heeft ervaring met deze eilanden? Wat is het verschil tussen deze eilanden. Ben nl op zoek naar een rustig eilandje in de buurt van Athene. Met een lekker strandje, gezellig dorpje en accomodatie Liefst niet overspoeld door touristen.
Wie heeft tips?

Alvast bedankt,
Petra

Wij zijn een een jaar of 3 geleden ook een tijdje in Athene geweest en daar de ferry gepakt naar Paros (let op, geen Poros). Paros is een heerlijk klein eilandje waar het rustig is en waar het niet van de toeristen barst. Op ongeveer 4 uurtjes varen, best te doen hoor.

Stulango, Moving Cultures - Marvin van Dongen

Het hangt er een beetje vanaf wat je wil en hoeveel tijd je hebt.

Deze eilandjes zijn klein en veel Atheners gaan naar deze eilanden in de weekenden. Je zal er zeker niet de enige zijn! Maar als je maar een paar dagen in Athene bent is 't natuurlijk wel leuk om hier even naartoe te gaan. Het is ook mogelijk om naar Aegina en Poros op een dag te gaan, want de eilandjes zijn niet zo groot en liggen dichtbij elkaar.Ben zelf trouwens niet naar deze eilanden geweest, dus weet niet precies welke ik zou aanraden.

Verder heb je ook nog Hydra en Spetses. Deze eilanden liggen iets verder, maar nog steeds mogelijk voor een dagtrip. Zover ik me kan herinneren van wat ik erover heb gelezen moeten dit ook prachtige eilanden zijn, maar ook erg toeristisch.

Als je wat meer tijd hebt zou ik inderdaad voor een eiland van de cycladen kiezen. Ik ben zelf afgelopen najaar in Paros en Naxos geweest en dat zijn echt 2 schitterende eilanden op 4 uur varen van Athene. En het is er niet mega toeristisch, zeker niet als je een beetje 't binnenland ingaat.

Succes, Björn