we zijn weer terug in nld ,van onze reis van 6 maanden door thialand, cambodja, vietnam en laos sinds, 5-5-8 en willen weer weg de planning voor volgend jaar zijn we aan het bedenken.
weten jullie of je vanaf india over land naar thailand kunt komen ?
en kan je in birma overal reizen of zijn er delen waarin je niet mag komen ?
en hoelang doe je daar over als dat kan van india naar thailand zou 4 maanden voldoende zijn. we willen dan van dus naar india vliegen en dan over land birma en dan thailand, wat denken jullie ?
Er zijn een paar landovergangen, maar die lopen als het ware ‘dood’. Je komt tot de dichtsbijzijnde grote stad en daarvandaan moet je alsnog verder vliegen.
Als je van India naar Thailand wilt over land, zul je via Nepal en China moeten gaan. 4 maanden zou ik krap vinden voor een dergelijke reis, zeker wanneer je India ook wilt zien.
Ik heb begrepen dat je alleen Birma mag invliegen en je moet vantevoren een visum aanvragen. In Thailand heb ik gehoord worden er maar 50 per dag af gegeven. Verder is er nog steeds een negatief reisadvies voor Birma.
hi Karen!
Wij gaan in december voor 2 maanden naar Thailand en willen ook Laos verkennen. Kan jij me via e mail(als je dit wil geven) wat tips geven?
Groetjes Babs
bedankt allemaal voor jullie reacties.
we hebben besloten dat we eerst ws in jan voor 3 of 4 mnd nog eens naar thailand en laos gaan en dan later een keer naar china en daarna mss naar india.
Hoi Karen,
Idd, heb al veel info van je gehad via msn en mail. Bedankt!
Een lijst van guest houses is wel heel handig, vooral iets in Bangkok voor de eerste dagen. Maar we bedenken ook om rechtstreeks van de luchthaven meteen door te reizen naar ayutthaya en Bangkok als laatste te doen(shoppe!) samen met Kanchanaburi.
Na Ay***uttaya reizen we door naar chang Mai, Pai, chang Rai, dan via het noordoosten naar koh chang. Welke plaatsen zijn daar onderweg nog mooi(noord-oosten, oosten) *** Na koh chang naar het zuiden : koh Samui, koh tao, en verder wat eilandjes van Krabi (koh lanta np, koh pi pi). Ik denk niet dat we naar Laos gaan, maar onze 2 maanden besteden in Thailand. Zijn alle eilandjes goed te bezoeken in december/januari?
Ik zou het kwa weer niet echt weten. Maar weet je zeker dat je naar Koh Samui wil gaan is erg toeristisch dan is Koh Phangan net wat leuker en wat rustiger. Koh Tao is mijn favoriet lekker knus en niet zo groot.
of het andere koh chang in de andaman zee dat is ook lekker rustig, geen verharde wegen, geen elektra, geen auto’s, paar brommertjes.
volgens mij is het overal in dec jan goed te doen in thailand.
jammer dat je niet naar laos gaat is ook heel mooi maar idd 2 mnd thailand is nog lang niet genoeg.
chang Mai, Pai, chang Rai, dan via het noordoosten naar koh chang. Welke plaatsen zijn daar onderweg nog mooi
meteen naar ayuttaya is eeengoede keus. zou ik nu ook doen.
je zou ook ayuthaya, lopburi, sukothai, mae hong son , pai, chiang mai, chiang rai kunnen doen heb je nog een paar mooie plaatsen in je planning zitten.
en dan noordoosten en oosten bv nong khai, roi et, khon kaen, khorat, surin (zeker doen als je toevallig in november gaat dan is het olifanten festival.)