Ik was 1 van de reisgenoten. Bus hebben wij gewoon geboekt in het grote busstation. Ik weet echter niet meer precies waar dit was. Zou ik eens moeten opzoeken. Prijs was 750 bath per persoon. Bus is een gewone klassieke bus waarbij zelfs een ontbijt geserveerd is. Maatschappij was de transport company.
Bus stopte wel bij het kantoortje iets voor de grens van Cambodia waar je zogezegd je visum kon kopen. Gewoon in bus blijven en kwartiertje later brengen ze je tot aan de grens waar je visum kan kopen. Je moet echter wel een pasfoto mee hebben! Dus dat zeker meenemen. In dat kantoortje kan je eventueel een pasfoto laten maken voor ongeveer 200 bath. Wat uiteraard volgens ons relatief goedkoop is maar daar dus niet…
Dag Sphinx, bedankt voor je reactie. Dat moet goedkomen met die bus. Ik zag dat jullie ook een NP hadden bezocht en dat dit zeker de moeite waard was geweest. Zijn er ook mogelijkheden tot het maken van meerdaagse trekkingen in bijvoorbeeld die NP’s?
Het NP in de buurt van Kep is niet zo groot. Kan je wel een trekking doen maar volgens mij zal dit voor amper een dag zijn. Wij hebben in ieder geval wandelaars tegengekomen.
In de buurt van Sihanoukville zijn er wel mogelijkheden om trekkings te doen voor enkele dagen volgens mij. Ik heb daar toch brochures van zien liggen. NP in buurt van Sihanoukville schat ik ook mooier in dan dit in de buurt van Kep.
Wat wel opvalt in Cambodja is dat ze maar wat laten begaan… Controle is een stuk lager dan in andere landen dat waar ik al NP heb aangedaan (VS, Thailand, Botswana, Z Afrika, Zambia). Er worden bv zonder probleem uitstappen gedaan naar het NP met bv Quads en Buggies. Momenteel is dit allemaal nog geen probleem maar als ze een beetje hun NP willen beschermen zal dit toch een beetje ingeperkt moeten worden imo.