Beste wereldbewandelaars
Medio Oktober wilde ik de wereld rond via het oosten maar kwam zoveel tegen dat ik besloot afrika eerst aan te doen, ik hou van budget te reizen maar niet lukraak onbezonnen reizen te gaan ondernemen, voornamelijk overnacht ik in hostels en via couchsurfing bij geasthosts ,heb er erg goede ervaringen mee en vindt hostel hoppen binnen een stad of gebied ook erg leuk.
Deze reis is gepland op goedkope aansluitingen maar er kan nog mee gespeeld worden. de volgende steden doe ik aan … (iets wat ik zeker moet aandoen en niet in rijtje staat hoor ik graag)
via eindhoven naar istanbul van daaruit het afrikaanse continent op bij alexandrie Egypte, van daaruit vervolgens kaapstad via trein naar johannesburg daarna hoedspruit (krugerpark big 5) in Zuid afrika - nairobi en mombasa in Kenia - dakar in Senegal - (hier graag nog accra) -las palmas op Cran Canaria -casablanca en tanger in Marokko - dan via Gibraltar terug naar madrid Spanje, en via porto in Portugal terug naar eindhoven.
er zijn ongeveer vijf treinreizen mee gemoeid in kenia naar mombasa, tussen kaapstad en johannesburg, casablanca naar tanger , en algeceiras naar madrid. en ferry tussen Tanger en gibraltar
zie mijn blog op wereldwijzer voor prijzen van vluchten, hostels, en datums etc hij is nog onder bewerking
Een van mijn bedoelingen tijdens de reis is het maken van dvd waarbij bepaalde muziek (balearica en african lounge) te remixen op beelden die tijdens deze reis op film worden gezet. om zo een bepaald gevoel en beleving vast te leggen. ik heb zelf Dj en remix werk gedaan en werkte veel met artistieke personen in de film en foto wereld die me dit idee aanreikte.
Zijn er backpackers die een gedeelte van de reis mee willen reizen of die ik ergens kan ontmoeten, zou aardige bijkomstigheid zijn, ik ben een linkshandige als het om foto en film editing gaat.
Het is zeker veiliger en kan het ook nog wel eens in prijs schelen bij bepaalde boekingen maar voornamelijk voor de fun die er te beleven valt.
horens
arjanrobin :NETHERLAN