Plaatsen westkust USA

Hoi usa’ers,

In juli maken we een rondreis door ZW-USA. Alles al redelijk in beeld en geboekt. Alleen nog een vraag over ons laatste deel van de reis, langs de westkust.

Ik zou graag willen weten wat jullie de leukste plaatsen langs de westkust vinden. We willen vooral wat rustig aan doen, wat leuke dingen bekijken, strand, mooie bezienswaardigheden, (snorkelen?), dus geen lange wandeltochten meer (al genoeg gedaan dan ws).

We vertrekken 29-07 vanuit SF en willen de 31e aankomen in LA. We hebben dus 2 nachten tussen SF en LA.
Waar overnachten? Monterey/Carmel, Cambria, Pismo, Santa Barbara?

Ik hoor graag jullie mening!

Groet, Susanne

San Francisco is verreweg de leukste stad aan de westkust. Er is al meer over geschreven, dus de bezienswaardigheden en activiteiten zul je makkelijk kunnen vinden.

Snorkelen kun je doen, maar de Pacific is errug koud. Er wordt dan ook niet heel erg enthousiast gezwommen, meer aan het strand geluierd.

Met 2 nachten langs de kust zou ik kiezen voor Monterey/Carmel en Cambria/San Simeon. Wil je een lekker strand onderweg naar LA dan probeer Pismo Beach of Avila Beach. Voor het stuk tussen Carmel en Cambria moet je zo lang mogelijk nemen. Toch ook even een wandeling in Point Lobos SR maken…Onderweg naar Monterey zou ik eerst Santa Cruz aandoen voor zijn boardwalk. Water temp komt idd zelden boven 20C meestal kouder. De ochtenden hebben vaak last van mist langs de kust.
Yeehaw