bij welke banken kan ik pinnen zonder dat de bank transactiekosten vraagt? Bedankt
Hi Martin Andre. Dat zal aan de bank liggen waar je rekening loopt, jouw eigen bankpas of credit card en jouw pakket bij je eigen bank. Je kunt het beste navragen bij je eigen bank wat de kosten voor jou zijn voor buitenlandse valuta pinnen met je pas. Vergeet ook niet om te melden dat je intercontinentaal gaat reizen. Veel banken hebben tegenwoordig standaard de pas geblokkeerd voor buiten Europe. Goede reis!
Ik vrees dat je in Peru zelf bij geen enkele bank geld kan afhalen zonder transactiekosten te betalen!
Ik weet wel dat je bij BCP het grootste bedrag (700 sol) in één keer kan afhalen (waardoor je minder verlies hebt).
Succes!
Scotiabank rekent in mijn geval geen transactiekosten (bovenop de transactiekosten van je eigen NL bank). Volgens mij de BCP ook niet.
Scotiabank heeft een opnamelimiet van 500 en BCP van 700.
In de luchthaven van Lima is een hoekje met automaten van allerlei banken naast elkaar, wij vonden dit een goede manier om het uit te testen. Je krijgt de kosten immers al te zien voor je daadwerkelijk afhaalt, gewoon kaart insteken en dan annuleren.
Bij BCP kan inderdaad 700 sol worden gepint, bij scotia maar 500 soles. Bij beide banken krijg je een melding dat er extra kosten bijkomen maar dit heb ik nooit terug gezien op mijn afschriften. Natuurlijk moet wel de transactiekosten van je eigen bank betaald worden, dit hangt inderdaad af van welk betaalpakket je hebt.
ik maak gebruik van skrill kaart. Kosten opname zijn dan maar 1.80 en geen kosten automaat verder. Andere voordeel vind ik altijd, dat mocht ik geskimmed worden ze niet bij mijn eigen bankrekening kunnen en ik geen geld kwijt raak. ( Ik zet er altijd alleen op, wat ik van plan ben op te gaan nemen)
Je betaald bij bijna geen enkele bank hier in Peru kosten, maar jouw bank rekent wel aan. Om de kosten zo laag mogelijk te houden ga je best naar een bank zoals BCP waar je 700 soles per keer kan afhalen en je haalt best dan ook steeds enkel het maximum af, zo beperk je de kosten die jouw bank aanrekent voor de transactie.
Is dat maximum van 700 soles wat je kan op nemen per dag/week? Dus kan ik meerdere keren achter elkaar het maximum opnemen of moet ik tot de volgende dag/week wachten? Alvast bedankt voor de reactie.
Je kan meerdere keren achter elkaar. Weet niet precies wat het maximum bedrag is per dag/week.
Bij BCP kun je twee keer pinnen op een dag, max is dus 1400 soles
In heel peru betaalden we €2.25 per transactie. We pinden dan 100-200€
Scotia bank werkte voor ons niet. Afgelopen maand