Wellicht handig voor de mensen die nog naar Japan op vakantie gaan, pinnen bij de 7 Eleven is een stuk moeilijker geworden en voor ING klanten is het helemaal niet meer mogelijk om daar te pinnen.
De automaten geven aan dat dit sinds 15 december niet meer mogelijk is voor passen met de Mastercard, Maestro en Cirrus logo’s erop.
Hier ben ik helaas vandaag zelf achtergekomen, gelukkig had ik wat resterende euro’s omgewisseld in Yen, maar morgen is de eerste aktie het plaatselijke postkantoortje leegpinnen 
Ik kan me herinneren dat we in 2004 in Sapporo ook erg veel moeite hebben moeten doen om te pinnen. Dit keer willen we geld storten op onze VISA card, zodat we een positief saldo krijgen. We kunnen dan € 1250,= max. per dag opnemen, en dit kost ons 1% over het opgenomen bedrag met een max. van “slechts” € 1,50 ( normaal pinnen met creditcard kost 4%.) Ik meen dat we met de ( Rabo ) Europas slechts € 500,= p/dag kunnen opnemen, terwijl dit per opname € 2,= kost en 1% koersopslag. Misschien heeft iemand anders nog suggesties of informatie hierover?
Met vriendelijke groet,
Johanna
Klopt, dat bericht stond een paar maanden geleden ook al op japan-guide. Wel lastig! Wij gaan ook zeker de Visa-kaart meenemen, want die kan nog wel bij de 7 Elevens volgens mij.