Phuket

Beste thailandlovers,

Ik wil mijn padi gaan halen in thailand, en het stond eerst al bijna vast dat ik dit op koh Tao ging doen, maar overal kom ik weer tegen dat duiken aan de Amandan zee mooier is dan in de golf. Nu zit ik eraan te denken om te gaan duiken bij Phuket. Mijn vraag is klopt het dat Phuket veel duurder is dan bijvoorbeeld bangkok of koh Tao ? Of zijn er ook goedkopere plekken in Phuket? En wat zou evt een andere mooie plek aan de amandan zee zijn ? Ik ben al bij Krabi en PhiPhi geweest dus daar hoef ik niet meer heen.

gr en bedankt!:slight_smile:

Stevenl kan je hier goed over informeren. Hij heeft een duikschool op Phuket en kan je er dus alles over vertellen.
Of de prijzen zoveel verschillen weet ik niet…maar wat ik begrepen heb is dat het duiken bij Koh Tao veel massaler is dan in de Andaman Zee en dat ze daardoor wat lagere prijzen kunnen hanteren (but correct me if I’m wrong…).

1 like

Ik weet dat het duiken bij phuket wel wat meer kost. Maar het gaat mij vooral om het verblijf zelf op phuket de dagelijkse kosten overnachting eten en vervoer.

Accommodatie is wel voor een goede prijs te vinden. Wanneer ga je precies ?
Kosten qua eten zullen ook wel meevallen, genoeg keus uit betaalbare restaurants.

Ik ga van 1 Juli tm 29 Juli naar thailand, en ik ga eerst naar het noorden dus ik denk halverwege dat ik naar het zuiden ga. Ik ben vorig jaar ook naar thailand geweest en heb toen een aantal mensen ontmoet die ook op Phuket geweest waren en die zeiden dat het daar allemaal verschrikkelijk duur was. dat het toeristisch is maakt mij niet uit, dat is ook wel leuk op zijn tijd.

Wat ik mij afvraag gaan alle duikscholen naar dezelfde gebieden toe? dus als ik bijvoorbeeld op koh lanta verblijf dat ik naar dezelfde gebieden als phuket ga?

Reken op ongeveer 700 Baht per nacht voor een prima kamer hier in de buurt. Je zit dan ook mooi voor wat barretjes en restaurantjes, en de prijzen daarvoor zijn heel redelijk.

De cursusduiken doen we bij Racha Yai, dus niet op een plaats waar je ook vanuit bijvoorbeeld Koh Lanta duikt. Als je na afloop van de cursus nog wat duiken wilt maken kun je bijvoorbeeld naar het Shark Point gebied of de Bida Eilanden gaan, en daar wordt ook gedoken vanuit Koh Lanta en Phi Phi.