Phuket-Kamala Beach

Dag,

Voor volgend jaar zijn wij hier thuis al driftig bezig met het verzamelen van info. Aan het eind van onze vakantie willen we naar Phuket (nooit geweest), maar dan in een rustig gedeelte. Boek ik goed om naar dit gedeelte te gaan?

groeten,
Ton
:vak01:

Ik denk dat er niet een gedeelte van Phuket rustig is, als er al rustige gedeelten zijn, dan bij Rawai Beach.

Er zijn zeker rustige gedeelten op Phuket.

Voor toeristen en rustig: je kunt kijken naar Nai Harn Beach en Rawai, plus verder naar het Noorden. Kamala is redelijk rustig, maar wel dicht bij Patong, en heeft dus ook wat overloop vanuit Patong. Niet veel, en goed te doen.

:zon02:

Goed. Bedankt. Het gaat er bij ons ook om dat we vanuit Kamala eens een keer kunnen gaan kijken op Patong. Het hoeft voor ons ook niet al te stil te zijn. Een goede middenweg zo te lezen.

Ton

Dat is altijd mogelijk, ik zou zoveel mogelijk verschillende stranden bezoeken, je kunt een gewoon Thais busje nemen van Kamala naar
Patong voor 10 baht of zo (20 eurocent) , je kunt deze zelfde busjes ook naar Phuket-stad nemen, en van daaruit weer naar Rawai of Nai Han gaan.
Duurt het je te lang, dan charter je een tuktuk voor hooguit 100 B.
(Nai Han-Kamala)

Duurt het je te lang, dan charter je een tuktuk voor hooguit 100 B.

Nai Harn Kamala per tuktuk: minimaal 600 Baht.

Beste Ton,
Kamala beach is zeker een van de rustiger baaien met als voordeel dat je dicht bij de toeristen “gekte” van Patong zit. Niet om Hans tegen te spreken maar hij heeft z’n feiten gewoon niet goed. Er zijn, zoals Steven al aangeeft, vele zoal niet heel vele rustige plekken op dit meer dan 550 vierkante kilometer grote eiland.
Thais busje? weet niet goed wat Hans hiermee bedoeld maar als het om een tuk tuk gaat betaal je tussen de 3 en 500 Baht om van Kamala naar Patong te komen en wanneer hij de Song Taew bedoeld, rijdt deze niet van Kamala naar Patong maar van Kamala naar Phuket town en dan kan je van Phuket town (officieel Phuket City) naar Patong. Dit zal, afhankelijk van de tijd van het jaar dat je hier wil zijn, tussen de 2 en 3 uur duren. Weet niet precies hoeveel dit kost maar dat zal (van Kamala naar Phuket en van Phuket naar Patong) ongeveer 80 tot 100 Baht zijn.
Mocht je meer info over Kamala en mogelijkheden hier willen hebben mail me maar info@duikenthailand.com
Groeten,
Chris.

Dag,

Bedankt voor de tips. Daar wordt echt wel wat mee gedaan. Het is ons ook te doen om een lekker rustig gedeelte eventueel te combineren met een bezoek aan Patong. Met deze tips ga ik wel aan de slag om een geschikt hotel te arrangeren.

Ton