Perito Moreno gletsjer, Argentinië

Ik zou graag de mini trekking willen doen op de Perito Morono gletsjer (Argentinië) maar lees dat er een leeftijdsbeperking is tot 65 jaar. Wordt dit strikt gecontroleerd ? Ik ben 71 jaar maar nog best een goede en geroutineerde stapper. Heeft iemand ervaring met de controle ?

Tot enkele jaren geleden was het geen enkel probleem. Nu wordt er streng gecontroleerd, tenminste als je het vooraf via een agencia boekt (en dat zou ik zeker doen), waarbij je je paspoort en persoonsgegevens moet doorgeven.

Je kan ook kijken naar de Viedma trek, richting El Chaltén. Het schijnt dat ze daar minder streng zijn.

Leeftijdscontrole op de mini-trekking?
Wij hadden in 2009 ook drie 65+ 'ers in de groep en ik kan me niet herinneren dat er daar naar een paspoort gevraagd werd.
Kan me ook haast niet voorstellen dat er zo’n leeftijdsijs is, zo zwaar is die mini-trekking niet.

Kan wel even gaan informeren bij een goed bevriende reisleidster die zo’n beetje het gehele jaar rond die regio rondtrippelt.
Ik kom hier nog op terug.

en… ik ben al weer terug. Mijn contact is toevallig nu online.
Ik vrees dat ik slecht nieuws voor je heb. Er is daar een ongeluk gebeurt, blijkbaar niet eens heel zwaar, maar toch hebben ze besloten iets te willen doen. Sinds die tijd mogen 65+'ers er dus niet meer aan meedoen. Wordt heel streng op gecontroleerd.

Tegenwoordig wordt er ook aan de groep gevraagd of er zwangeren of mensen met hartklachten tussen zitten.

vann harte dank voor jullie reactie; 'k zal mijn hoop dus helaas maar terug in m’n rugzak steken; toch al te gek : de leeftijdsgrens is van 10 tot 65 jaar. Alsof een kind van 10 jaar dan minder risico oplevert dan een kwieke 71 jarige ?!?!

J hebt helemaal gelijk maar je schijnt niet met ze in discussie te kunnen gaan: leeftijd, zwangerschap en hartfalen zijn criteria waarop je geweigerd gaat worden. Je moet bij boeking je paspoort bij boeking overleggen.
Jammer dat ze niet gewoon naar fysieke gesteldheid kijken. Tijdens mijn groepsreizen menig kwieke 65±er meegemaakt die fluitend een helling opliep, waar een 40-jarige om de 50 meter even moest uitpuffen!

De tip van mijn contact is dat je wel aan de South-face mee kunt doen aan de Safari Nautico doen, een boottour van ca 1 uur. Maar ja… is toch wel wat anders.

Toevallig ene Nicoliene? :slight_smile: