Per trein van Puno naar Cusco: uitverkocht, wat nu?

Hi allemaal,

Over 6 weken vertrek ik voor 3.5 week naar Peru. Nu was de bedoeling om niet te veel te plannen, maar dat valt vies tegen! (beperkte plaatsen)

Ik wilde heel graag met de trein (Andean Explorer) van Puno naar Cusco, maar deze rit is dus al uitverkocht voor de datum die ik in mijn hoofd had.

Is er een alternatieve treinrit? Of is er een kans dat als we daar zijn dat er wellicht nog wat tickets zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Deze treinrit is inderdaad vaak uitverkocht en helaas is er geen andere treinmaatschappij die deze rit aanbied.
Je zou kunnen proberen om bij aankomst in Puno alsnog te proberen een treinkaart te bemachtigen. Als er dan nog geen kaarten vrij zijn, zul je met de bus moeten, deze zijn er zeer veel op deze route en kosten vrijwel niks. Dee buskaarten kun je tot 1 minuut voor vertrek aanschaffen. De weg van Puno naar Cusco gaat vrijwel paralel aan de treinrails waardoor de uitzichten hetzelfde zijn.

Je kunt ook de toeristenbus pakken tussen Puno en Cusco en deze zal verchillende stops maken onderweg bij musea, uitkijkpunten, voor de lunch en argeologische sites. Deze bus vertrekt elke dag een aantal keer om7 uur en kost 40 dollar inclusief de lunch.
De busmaatschappijen die deze route rijden heten
Turismo Merr
Inka Express
En er is nog een waarvan ik de naam even niet meer weet

1 like

Ja, gewoon de bus nemen. :slight_smile: Doet er ook minder lang over, is goedkoper, en minder kans op diefstal (ik ken verhalen van mensen die hele backpacks het raam van de trein uit gooien naar hun handlangers die buiten wachten; in de bus ligt je backpack in het ruim).

1 like

Klopt! Busrit en treinrit zijn vrijel gelijk, alleen een verschilletje van 150 dollar :frowning: gewoon de bus nemen dus!

Sharon

Bedankt voor de reacties! :smiley:

Hoi,

Wij zijn met de bus gegaan. Gaan minimaal elk uur dus dat is geen
probleem. Wij hadden een lokale voor 15 p.p. Wij hebben onze bagage in de bus gehouden (en een plek extra voor betaald) omdat er op deze route ook veel uit de laadruimtes van de bus gestolen wordt.

Veel plezier!
Marijke