Per fiets door Cuba

Heeft er iemand ervaring met “Djoser” i.v.m. fietsvakantie door Cuba ?

Een fietstocht door Cuba lijkt me heel leuk, als ik een maand of 2 de tijd zou hebben. Ik vraag me af of je in deze reis van 16 dagen (+2 in het vliegtuig) de kans krijgt om daadwerkelijk iets van de steden te zien.

We hebben destijds veel mensen gezien die per fiets (West) Cuba verkenden, wel héél mooi hoor. Zorg wel voor genoeg reserveonderdelen, want die hebben ze in Cuba écht niet. Dus genoeg binnen- en buitenbanden, plaksetjes, reservepedalen, extra ketting etc meenemen.

In Cuba rijden maar weinig auto’s (ja, behalve de old timers dan en wat huurauto’s…) dus de wegen zijn niet druk, maar wel erg slecht onderhouden.

Ik ben het wel met Rumba eens dat het misschien een beetje kort is, 16 dagen. Misschien wat extra dagen in Havana erbij boeken, want Havana is echt een schitterende stad. Zoiets zul je nooit meer zien!

Veel plezier.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik ben vorig jaar met “Fly and Bike” = Belgische reisorganisator van Saigon naar Bangkok gefietst. Dit is begeleid door fietsgidsen en volgwagen met reservefietsenen bus voor mensen die de ritten niet kunnen uitrijden.
De periode van 18 dagen hiervoor was inderdaad tekort maar doordat je per fiets op plaatsen komt waar je met “georganiseerde busreizen” niet komt , compenseert dit het wel een beetje.

Ik zou dit jaar naar Cuba willen met hetzelfde systeem en geef er mij wel rekenschap van dat dit eveneens tekort is (16 dagen) maar het probleem van de fietsonderdelen stelt zich op die manier niet.
De reden dat ik vroeg of er al iemand ervaring had met “Djoser” - is, omdat er een redelijk prijsverschil is tussen “Fly and Bike” and “Djoser”, en dat er bij “Djoser” niet “alles” inbegrepen is.

Danielle

Tja het is het een of het ander, met de fiets kom je op plaatsen waar je met busreizen niet komt :so: over fietsen met Djoser kan ik niks kwijt. Ik ken enkele mensen die met Djoser reizen hebben gemaakt en daar erg tevreden over waren.